سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
رضا دهقانی نژاده معاون تهذیب حوزه یزد

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان یزد گفت: عید فطر در بین تمام مسلمانان مشترک است، لذا می توانیم از این ظرفیت بزرگ در راستای ایجاد وحدت به منظور مبارزه با استکبار، تبلیغ دین اسلام و افزایش جایگاه مسلمانان در جهان استفاده کنیم.

حجت الاسلام رضا دهقانی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد در خصوص اهمیت عید سعید فطر، اظهار داشت: عید فطر از جایگاه ویژه ای در بین ما مسلمانان برخودار است، زیرا این عید در بین تمام مسلمانان چه شیعه و چه سنی مشترک است، لذا می توانیم از این ظرفیت بزرگ در راستای ایجاد وحدت به منظور مبارزه با استکبار، تبلیغ دین اسلام و افزایش جایگاه مسلمانان در جهان استفاده کنیم.

بخشش افراد در شب عید فطر

معاون تهذیب حوزه علمیه استان یزد، عید سعید فطر را روز گرفتن مزد بندگی دانست و خاطرنشان کرد: بعد از یک ماه روزه داری و پایان یک عمل بزرگ، عید فطر وقت گرفتن مزد و پاداش است. در یکی از روایات در خصوص جایگاه رفیع این عید آمده که در شب عید فطر خداوند متعال به همان اندازه که در طول ماه مبارک رمضان افراد را بخشیده است، عنایت به بخشش بندگان می کند.

اثرات ماه مبارک رمضان را از دست ندهیم

وی تصریح کرد: بر مبنای خطبه های پیامبر(ص) با شرع ماه مبارک رمضان درهای بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می شود و چه خوب است که اکنون در پایان این ماه پر برکت از خداوند متعال درخواست کنیم که همچنان درهای بهشت برای ما باز بماند و به یقین افرادی که به دستورات الهی در این ماه عمل کرده و روزه دار حقیقی بوده اند، این لطف شامل آن ها می شود و این کار و باقی ماندن اثرات ماه مبارک رمضان تا اینکه خود موجبات آن را فراهم نسازیم، امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام دهقانی نژاد با اشاره به این که عرفا ماه مبارک رمضان را اول سال سلوکی خود می دانند، گفت: هنر فرد این است که بعد از ضیافت الهی نیز بتواند حالات و ارتباطی که با خداوند در این ماه برقرار کرده را حفظ کند، زیرا با اندک اندک گناه کردن، این حالت از بین می رود.

به یاری محرومان بشتابیم

وی در خصوص پرداخت زکات فطریه خاطرنشان کرد: دستگیری از محرومان و مستمندان در دین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است و باید با پرداخت زکات فطره براساس مبلغی که مراجع عظام تقلید اعلام کرده اند، به یاری آنان بشتابیم.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha