دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
احمد کریمه

حوزه/ امروز پیروان مذاهب به جان هم افتاده اند و در این زمینه مؤسسات دینی وظیفه دارند این آتش شعله ور شده میان مسلمانان را خاموش کنند به ویژه در منطقه ما که با آتش جنگ های طایفی شعله ور شده و تنها راه درمان آن تقریب میان مذاهب است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد کریمه استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر با استقبال از پیشنهادهای مطرح شده برای برگزاری اجلاس علمای شیعه و اهل سنت از سوی الازهر مصر گفت: از خداوند می خواهیم نیت ها را اصلاح کند و رابطه مسلمانان را سامان دهد که خداون دمتعال می فرماید: «لا خیر فی کثیر من نجواهم إلا من أمر بصدقة أو معروف أو إصلاح بین الناس و من یفعل ذلک ابتغاء مرضات الله فسوف نؤتیه أجرا عظیما» و در آیه دیگر می فرماید: «إنما المؤمنون إخوة فأصلحوا بین أخویکم واتقوا الله لعلکم ترحمون».

وی افزود: تقریب میان مذاهب یکی از اقدامات مفید است، زیرا امروز پیروان مذاهب به جان هم افتاده اند و در این زمینه مؤسسات دینی وظیفه دارند این آتش شعله ور شده میان مسلمانان را خاموش کنند به ویژه در منطقه ما که با آتش جنگ های طایفی شعله ور شده و تنها راه درمان آن تقریب میان مذاهب است.

کریمه گفت: من با تعصب مذهبی و طایفی گری مخالفم و باید اقداماتی عملی و مشترک میان شیعه و سنی برای پایان دادن به این درگیری ها صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha