دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم سلطانی زرگان اهواز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه المهدی منطقه زرگان در استان خوزستان، گفت: بیش از ۶۵ مسجد زیر نظر این مدرسه علمیه، فعالیت می کنند.

حجت الاسلام عبدالکریم سلطانی، مدیر مدرسه علمیه المهدی زرگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فعالیت های فرهنگی این مدرسه علمیه در سطح منطقه، اظهار داشت: این مدرسه علمیه با توجه به منطقه جغرافیایی که در آن حضور دارد، لازم بود فعالیت های گسترده ای را برای مقابله با هجمه های فکری، اعتقادی و فرهنگی دشمن آغاز کنیم.

وی از ایجاد تشکل هایی با حضور طلاب، روحانیون، دانشجویان و فعالان فرهنگی در منطقه با محوریت مدرسه خبرداد و گفت: مدرسه علمیه المهدی، با هدف اطلاع رسانی، تبیین مسایل فرهنگی، اعتقادی و آموزش، کارگاه هایی را برای تشکل های منطقه به اجرا در آورده و بازخوردهای خوبی نیز خوشبختانه تا کنون داشته است.

حجت الاسلام سلطانی، در ادامه با بیان این که پاسخ جنگ فرهنگی، کار فرهنگی است، تصریح کرد: اگر ما نگران انحراف جوانان این کشور هستیم، باید در ابتدا به سراغ ریشه ماجرا رفته و بعد از یافتن علت اصلی، راه مقابله با آن را پیدا کرد؛ به همین منظور از آنجایی که عامل اصلی انحراف جوانان، فقر فرهنگی نشأت گرفته از تهاجمات گسترده دشمنان است، مدرسه علمیه المهدی زرگان نیز راه مقابله با آن را کارهای متقابلانه فرهنگی دانسته و در این راستا، اقدامات مناسبی نیز داشته است.

مدیر مدرسه علمیه المهدی زرگان، دیگر فعالیت این مدرسه را جذب جوانان به مساجد در ایام تابستان عنوان کرد و افزود: یکی از بهترین زمان ها برای جذب جوانان به مساجد، ایام تعطیل و تابستان است؛ چرا که اغلب نوجوانان و جوانان وقت های بیشتری داشته و می توان با اجرای برنامه های جذاب و مفرح، آنان را جذب کرد.

این استاد حوزه علمیه، با اشاره به برنامه های اجرا شده در مساجد منطقه زرگان، گفت: اجرای کلاس های آموزشی، احکام، عقاید، پرسش و پاسخ و برگزاری برنامه های ورزشی، از آن دسته اقدامات اجرا شده از سوی مدرسه علمیه المهدی در مساجد است.

حجت الاسلام سلطانی، با بیان این که بیش از ۶۵ مسجد زیر نظر مدرسه علمیه المهدی، فعالیت می کنند، اظهار داشت: کادر اساتید و مدیریتی مدرسه علمیه با برنامه ریزی های جامعی که در زمینه اجرای فعالیت های فرهنگی داشته است، موفق شده بیش از ۶۵ مسجد را تحت پوشش برنامه های خود در آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha