دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سید محمد امام - شوش

حوزه/ صاحب نظران حقوقی و سیاسی کشور باید نظرات کارشناسانه خود در خصوص توافق نامه وین را به دور از مسائل حزبی و جناحی، به دولت و مجلس اعلام کنند و منافع ملی را بر همه مسائل ترجیح دهند.

حجت الاسلام سید محمد امام، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر این که «اگر رئیس جمهور آمریکا در عمرش یک کار خیر انجام داده باشد، همین تحریم است»، ابراز داشت: تحریم یک ابزار فشار جهت جلوگیری از پیشرفت ملت هاست و دارای اثرات منفی است، اما این موضوع در ایران منجر به شکوفایی استعدادهای ملت شد و امروز صدق سخن امام (ره) را در توسعه علمی هم سطح با کشورهای جهان می بینیم.

وی در ادامه با اشاره به آثار منفی تحریم، گفت: اگر چه تحریم ها مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده، اما برای طرف غربی نیز پیامدهای منفی بسیاری داشت و استقامت ملت ایران آنها را مجبور به درخواست های مکرر مذاکره کرد؛ این مسأله بیانگر ضعف استکبار جهانی در برابر اراده ملت ها و آغازگر عرصه جدیدی در تعاملات      بین المللی بود.

امام جمعه شوش با اشاره به بدعهدی و مکار بودن آمریکا، افزود: بد عهدی و استفاده از نیرنگ و فریب از سوی دولت های غربی برای جهانیان و ملت ایران به خوبی مشخص شده است و طبق سخنان سردمداران غربی، آنها می خواهند نتیجه مذاکرات را به گونه ای رقم بزنند تا آثار بدی برای ایران داشته باشد، از این رو باید مراقب بود و متن توافق را به خوبی ارزیابی کرد.

حجت الاسلام امام، خواستار عدم اجازه به دولت های غربی جهت بازرسی از مراکز امنیتی و دانشمندان ایرانی شد و گفت: باید مراقب بود که آنها با استفاده از ترفند های خویش به مراکز حساس امنیتی ما نفوذ نکنند، چرا که بازرسی از این مراکز صدها بار خطرناک تر از اعمال تحریم های سخت اقتصادی است.

رئیس شورای عمومی شوش، راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را نگاه دقیق و تیزبینانه به تولید و توسعه اقتصاد داخلی بیان کرد و خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم مملکت ما به سمت و سویی مثبت در رونق اقتصادی حرکت کند مسائل اقتصادی باید نگاه دقیق تر و تیزبینانه تری به تولید داشته باشیم چرا که پیشرفت اقتصادی از راه تولید میسر می شود نه رفع تحریم؛ از این رو نباید صرفا به مذاکرات بسنده کرد.

وی با تاکید بر این که صاحب نظران حقوقی و سیاسی کشور باید نظرات کارشناسانه خود در خصوص توافق نامه وین را به دور از مسائل حزبی و جناحی، به دولت و مجلس اعلام کنند، تصریح کرد: منافع ملی بر همه مسائل ارجحیت دارد.

امام جمعه شوش خاطرنشان کرد: همان طور که وزارت خارجه اعلام کرده، در این توافق نامه امتیازاتی برای ایران در نظر گرفته شده و امتیازاتی هم داده شده است، لذا باید با بررسی مستدل تمامی بندهای توافق نامه، ارزیابی دقیق از امتیازات داده شده و گرفته شده صورت گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha