جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
آیت الله ممدوحی - حجت الاسلام عبداللهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مسئولیت پذیری متعهدانه، شاخصه مهم خبرنگار در تراز جامعه اسلامی است.

آیت الله حسن ممدوحی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک فرارسیدن 17 مرداد به تمام خبرنگاران و فعالان رسانه ای، اظهار داشت: حفظ اعتبار و هویت رسانه ها با تلاش صادقانه و متعهدانه از جمله مهم ترین بایسته هایی است که خبرنگاران و مسئولان رسانه ها باید به آن توجه داشته باشند.

وی ابراز داشت: خبرنگاران در نظام اسلامی باید در قبال کار و فعالیت خود احساس مسئولیت و تعهد داشته و بدانند که با انجام درست وظایف، در واقع به مردم و نظام اسلامی خدمت می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: متاسفانه گاهی برخی خبرنگاران و رسانه ها به خاطر سرعت عمل در اطلاع رسانی و یا افزایش مخاطبان خود دچار بی تقوایی و بداخلاقی شده و به راحتی به دیگران تهمت زده و یا حرف دروغ می بندند که این مساله از جمله اموری است که باعث سقوط یک انسان می شود.

آیت الله ممدوحی در پایان گفت: مسئولیت پذیری متعهدانه، شاخصه مهم خبرنگار در تراز جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمود عبداللهی نیز در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و روز خبرنگار ابراز داشت: بی شک رعایت تقوای الهی، مهم ترین مساله ای است که خبرنگار متعهد و مسلمان می بایست خود را ملتزم به آن دانسته و همواره باید از نشر شایعات، اخبار موهوم و  غیر مستند بپرهیزد.

وی خبرنگار را چشمان بیدار و وجدان آگاه و بصیر جامعه توصیف کرد و افزود: در عین این که خبرنگاران باید در کار خود صداقت و صراحت لازم را داشته باشند، نباید نسبت به رعایت مصالح عالی کشور و نظام اسلامی بی توجه و یا کم توجه باشند؛ چراکه از نگاه دینی، خبرنگار همچون یک مبلغ است که باید به خوبی شرایط و مصالح جامعه را درک نماید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: یک خبرنگار به هیچ وجه نباید بر اساس حدس و گمان خود دست به انتشار اخبار بزند؛ ضمن آن که در آن بخش از مطالبی که نسبت به آن آگاهی دارد نیز می بایست مصالح سیاسی نظام و شرایط جامعه را به خوبی ملاحظه کرده و رعایت نماید.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در پایان خاطرنشان ساخت: خبرنگاران و فعالان رسانه ای همچنین باید مراقب باشند که هیچ گاه مرتکب گناهانی چون دروغ، تهمت و شایعه سازی برای دست یابی به اهداف و اغراض سیاسی و جناحی نشوند و همواره در کارهای خود رضایت خدای متعال را در نظر بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha