یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام فاطمی نسب

حوزه/ این کارشناس رسانه با تأکید بر اینکه خبرنگاران همواره باید مراقب حرمت و عزت قلم مقدس خود باشند، گفت: نباید حب و بغض های جناحی و سیاسی و خودسانسوری ها قداست قلم خبرنگاران را مخدوش کند.

حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه، اظهار داشت: 17 مرداد، در تقویم جمهوری اسلامی به واسطه دلیرمندی و شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی در مزار شریف به عنوان روز خبرنگار ثبت شده است.

وی شهادت شهید صارمی را از عنایات خداوند متعال نسبت به این شهید دانست و گفت: افتخار خبرنگاران این است که شهدا الگوی آنان هستند.

مشاور رسانه ای تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه «وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولاً أَنِ اعْبُدُواْ اللّهَ وَاجْتَنِبُواْ الطَّاغُوتَ»، ابراز داشت: این آیه، بن مایه فکری و اعتقادی شهید صارمی به عنوان بارزترین ویژگی این شهید گرانقدر در عرصه خبر و رسانه بود.

*لزوم روشنگری اصحاب رسانه

حجت الاسلام فاطمی نسب بر لزوم روشنگری اصحاب رسانه نسبت به تبیین مسیر انسانیت و عبودیت تاکید کرد و ابراز داشت: بسیاری از مردم جهان از مسیر اصلی عبودیت آگاهی ندارند؛ امروز داعش و گروه های تروریستی به جنایت می پردازند و متأسفانه برخی از مردم بی تفاوت دنیا نیز به دلیل جنگ های تبلیغاتی و رسانه ای، پرچم طاغوت را نشان می دهند.

وی افزود: وظیفه خبرنگاران این است که در مسیر روشنگری و حقیقت طلبی حرکت کنند تا مردم نسبت به ظلم هایی که در عالم صورت می گیرد، آگاه شوند.

مشاور رسانه ای تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) یکی از مهم ترین وظایف اصحاب رسانه را معرفی طاغوت های زمان دانست و اظهار داشت: شهید صارمی به دلیل معرفی طاغوتیان زمان به شهادت رسید.

*قلم، سلاح مقدس خبرنگاران

این کارشناس رسانه با بیان اینکه سلاح مقدس خبرنگاران، قلم آنهاست، گفت: در قرآن کریم از قلم به نیکی و قداست یاد شده است؛ اگر قلم در مسیر خدا و دین باشد، مقدس است و هرآنچه می نویسد نیز مقدس خواهد بود.

حجت الاسلام فاطمی نسب با تاکید بر اینکه خبرنگاران همواره باید مراقب حرمت و عزت قلم مقدس خود باشند، خاطرنشان ساخت: نباید حب و بغض های جناحی و سیاسی و خودسانسوری ها قداست قلم خبرنگاران را مخدوش کند.

*خبرنگار مسلمان چشم، گوش و زبان ملت و دولت است

وی در ادامه با بیان اینکه خبرنگار مسلمان در جمهوری اسلامی ایران چشم، گوش و زبان ملت و دولت است، تصریح کرد: خبرنگاران باید با چشم بینا در صحنه های گوناگون حضور داشته و با مصاحبه های خود مردم را در جریان حقیقت قرار دهند.

مشاور رسانه ای تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) افزود: خبرنگار باید گوش شنوایی نیز داشته باشد که تمام اقوال و سخنان مسئولان و مردم را شنیده و با حوصله و دقت این صحبت ها را پوشش دهد.

حجت الاسلام فاطمی نسب با بیان اینکه خبرنگاران به عنوان زبان گویای مردم باید روحیه پرسشگری داشته باشند، اظهار داشت: بدون تردید پرسشگری اصحاب رسانه موجب جریان عدالت در کشور می شود؛ چراکه خبرنگار نبض هشداردهنده جامعه است.

*لزوم دشمن شناسی خبرنگاران

مشاور رسانه ای تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) بر لزوم دشمن شناسی خبرنگاران تاکید کرد و گفت: اصحاب رسانه طاغوت زمان را باید بشناسد و مردم از این مسئله آگاه کنند.

*خبرنگاران آمران به معروف هستند

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نسب با بیان اینکه خبرنگار آمر به معروف و ناهی از منکر است، ابراز داشت: گاهی باید خطای کوچک مسئولی را به صورت خصوصی به وی اعلام کرد؛ اما گاهی باید برای جلوگیری از تضییع حق ملت فریاد زد تا مردم، ظالمان را بشناسند.

این کارشناس رسانه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم حفظ وحدت در جامعه، خاطرنشان ساخت: باید فضای نقد برای مذاکرات هسته ای وجود داشته باشد و منتقدان نیز نقدهای منصفانه خود را با توجه به وحدت و مصلحت کشور بیان کنند.

*لزوم حفظ حریت و آزادگی خبرنگاران

وی بر لزوم آزادگی خبرنگاران تاکید و تصریح کرد: قلم خبرنگاری که درگیر حب و بغض های جناحی و سیاسی باشد، نمی تواند مقدس بماند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نسب با بیان اینکه اعتماد مخاطبان سرمایه اصلی رسانه است، گفت: مخاطب به دنبال کشف حقیقت است؛ به همین دلیل رسانه ها باید نسبت به صحت اخبار دقت داشته باشند.

مشاور رسانه ای تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) در پایان صحت، دقت و سرعت را سه رکن اساسی عرصه خبر عنوان کرد و ابراز داشت: خبرنگاران باید به این نکته توجه داشته باشند که تلاش برای سرعت انتشار خبر تعهد و تخصص آنها را از بین نبرد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha