شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
غروی

حوزه/ دبیردوم شورای عالی حوزه های علمیه با ابراز تاسف از اینکه امروز برخی رسانه ها به اختلاف افکنی و تفرقه در جامعه می پردازند، گفت: رسانه ها همواره رعایت مصالح نظام و کشور را مورد توجه قرار دهند.

آیت الله سیدمحمد غروی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار به اهالی رسانه، اظهار داشت: خبرنگاران نقش بسیار مهمی در برقراری ارتباط مردم و مسئولان برعهده دارند و می توانند زمینه ساز تعامل و همدلی در کشور باشند.

وی با اشاره به پیگیری اخبار رسانه ها از سوی مردم، ابراز داشت: اهالی رسانه به ایفای نقش روشنگری در جامعه می پردازند.

دبیردوم شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه با آسیب شناسی از جریان رسانه ای کشور، گفت: اهالی رسانه و مطبوعات باید به این نکته توجه داشته باشند که اخبار منتشرشده آنان در راستای تقویت حفظ وحدت ملی باشد.

*لزوم پرهیز رسانه ها از اختلاف افکنی در جامعه

آیت الله غروی با ابراز تأسف از اینکه امروز برخی رسانه ها به اختلاف افکنی و تفرقه در جامعه می پردازند، خاطرنشان ساخت: رسانه ها همواره رعایت مصالح نظام و کشور را مورد توجه قرار دهند.

وی با گلایه از خبرنگارانی که دیدگاه های خود را در خبر و مصاحبه های مسئولان و اشخاص انتشار می دهند، تصریح کرد: متاسفانه گاهی جهت گیری های فکری در تنظیم اخبار صورت گرفته و تفسیر متفاوتی با اظهارات افراد شکل می گیرد.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین اظهار داشت: گاهی اوقات برخی از خبرنگاران بر اثر بی دقتی و یا عامدانه در اخبار دست می برند؛ در حالی که باید در نقل مطالب با صداقت عمل کرد.

*لزوم توجه رسانه ها به اخلاق و تقوا

آیت الله غروی با تاکید بر اینکه تقوا و اخلاق باید محور فعالیت رسانه های کشور باشد، ابراز داشت: خبرنگاران بسیاری به وظایف اخلاقی و رسانه ای خود عمل می کنند که باید قدردان آنها بود.

وی در ادامه بر پرهیز ورود به مسائل شخصی افراد از سوی رسانه ها تاکید کرد و گفت: تا هنگامی که خطا یا جرم مقام مسئولی ثابت نشده، نباید به التهاب آفرینی در جامعه پرداخت.

*مدعیان اسلام و ولایت به تخریب افراد می پردازند

دبیردوم شورای عالی حوزه های علمیه با انتقاد از فضای شبکه های اجتماعی، خاطرنشان ساخت: متاسفانه اشخاصی در این شبکه ها به اختلاف افکنی پرداخته و افراد را تخریب می کنند که مدعی مسلمانی و حرکت در مسیر خط امام و رهبری هستند.

آیت الله غروی در پایان در ارزیابی فعالیت رسانه های حوزه دین، گفت: در مجموع فعالیت و اخلاق حرفه ای رسانه های حوزه دین متفاوت با سایر رسانه ها است؛ اگرچه رسانه های دیگری نیز فعالیت دارند که با صداقت به کار خبری خود اهتمام می ورزند.

انتهای پیام/313/33 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha