دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام عباس دانشی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به محدودیت های موجود در عرصه فرهنگ و هنر قم، گفت: برپایی جشنواره کریمه اهل بیت(ع)، جشنواره طلیعه ظهور، و ... ظرفیت های عظیمی است که در این استان وجود داشته و نیازمند حمایت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین دانشی پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی اصحاب رسانه قم با دکتر علی لاریجانی که در سالن  شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت رسانه ای از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه تلاش و مجاهدت های زیادی در آن وجود دارد.

وی ابراز داشت: امروز در استان قم 269 نشریه تخصصی و عمومی، 27 نمایندگی خبرگزاری فعال و 15 نمایندگی روزنامه سراسری وجود دارد که نشان از تلاش بالای خبرنگاران و عکاسان خبری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: این حجم بالای فعالیت در قم به عنوان پایگاه جهان تشیع، می طلبد که بیش از پیش فرهنگ و مطبوعات استان توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی با بیان این مطلب که قم مرکز علمی، فقهی و معنوی است، خاطرنشان ساخت: عرصه فرهنگ و هنر استان قم می تواند ظرفیت های موجود در این استان را به دنیا بشناساند.

وی با اشاره به محدودیت های موجود در عرصه فرهنگ و هنر قم، تصریح کرد: برپایی جشنواره کریمه اهل بیت(ع)، جشنواره طلیعه ظهور، نمایشگاه کتاب استان، جشنواره ملی شعر فاطمی، جشنواره شعر غدیر، جشنواره هنرهای تجسمی و ... ظرفیت های عظیمی است که در این استان وجود داشته و نیازمند حمایت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان داشت: امروز بخشی از هزینه های اداره کل فرهنگ و ارشاد از محل اعتبارات استانی است که رقم پایینی بوده و کفاف هزینه ها را نمی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی با بیان این مطلب که درجه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، درجه 3 است، گفت: باید این درجه ارتقاء پیدا کرده و بودجه های مناسبی در اختیار قرار گیرد تا بتوان به اندازه ظرفیت ها، فعالیت کرد.

وی اظهار داشت: امروز خانه مطبوعات قم بدون ساختمان بوده و از شهرداری قم درخواست اختصاص محلی برای این مجموعه هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان ابراز داشت: حمایت های بانکی از نشریات محلی، ایجاد دانشکده خبر در مجموعه آموزش عالی کشور، رشد متوازن علمی خبرنگاران و ... از جمله برنامه هایی است که استان قم به آن نیازمند است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha