دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کنگره علامه ملا زین العابدین سلماسی

حوزه/ نخستین کنگره علامه ملا زین العابدین سلماسی از ستارگان فروزان آسمان فقاهت و علم و عمل، با پیام حضرت آیت الله علوی گرگانی و با حضور شخصیت های حوزوی و مسئولان استانی، در شهرستان سلماس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، در آغاز این کنگره، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و ارائه گزارش دبیر کنگره، متن پیام حضرت آیت الله علوی گرگانی قرائت شد.

*ستاره فروزان آسمان فقاهت

معظم له در این پیام با تجلیل از شخصیت علامه سلماسی و تقدیر از دست اندرکاران برگزاری کنگره، آورده است: برگزاری این کنگره فرصتی است برای تعظیم و تکریم مقام علمی و عملی یکی از ستارگان فروزان آسمان فقاهت علم و عمل که یاد و نامش بیش از دو قرن است بر زبان ها و در کتاب ها جاری است.

در بخش دیگری از پیام حضرت آیت الله علوی گرگانی آمده است: مرحوم آیت الله سلماسی با تربیت در محضر سید الطائفه آیت الله العظمی سید محمد مهدی طباطبایی بحرالعلوم به حق جانشین مسند آن بزرگوار در فقاهت و عبادت بوده و به جز آن، توفیق بازسازی و توسعه حرم عسکرین(ع) را یافت و حرم فعلی امام هادی(ع) نتیجه زحمات شبانه روزی ایشان است.

کنگره علامه ملا زین العابدین سلماسی

*فقیه و عالم عامل

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی نیز در این کنگره با اشاره به مقام و جایگاه علامه سلماسی به نقل از عارفان و عالمان و بزرگان دینی و علمی، گفت: ایشان عالمی بودند که هم پدر و هم فرزندانش روحانی و از علمای بلند مرتبه اسلام به شمار می رفتند.

امام جمعه ارومیه افزود: علامه سلماسی نه تنها عالم و فقیه بود، بلکه تبعیت از دستورات الهی را در مسیر زندگی را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده بود و الگوی حرکتی ماست.

کنگره علامه ملا زین العابدین سلماسی

*پیام آور وحدت مسلمین

حجت الاسلام والمسلمین محسن غروریان از اساتید حوزه علمیه قم هم در این کنگره اظهار کرد: علما حکمت را به دوقسم عملی و نظری تقسیم بندی می نمایند که در علامه زین العابدین سلماسی هردو قسم تجلی یافته بود.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی ابراز داشت: از سیره زندگی عالمان و بزرگانی همانند علامه سلماسی پیام وحدت و عدم تفرقه در بین عموم مسلمین نشر می یابد و امر اتحاد بایستی سرلوحه کار همه علما و حکما قرار گیرد.

کنگره علامه ملا زین العابدین سلماسی

*سرآغاز معرفی علما و بزرگان سلماس

حجت الاسلام جعفر فخرآذر دبیر کنگره علامه ملازین العابدین سلماسی نیز در سخنانی هدف از برگزاری این کنگره را شناساندن علما و بزرگان منطقه سلماس و بزرگداشت مقام علما اعلام کرد.

وی تصریح کرد: مقام بالای علمی و عملی علامه زین العابدین سلماسی باعث شده که توصیفات بسیار خوبی درباره ایشان بر زبان بسیاری از علما جاری شود.

*واگذاری 4 هزار متر مربع زمین به حوزه

برپایه این گزارش، در پایان این کنگره علاوه بر قرائت چند مقاله در خصوص ابعاد شخصیتی علامه سلماسی، سند مالکیت زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع برای احداث ساختمان علامه ملا زین العابدین سلماسی و راه اندازی سطح دو حوزه به مدیر حوزه علمیه امام علی (ع) سلماس تحویل داده شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha