یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌‌الاسلام دهنوی

حوزه/ مشاور خانواده گفت: تمام راهکارهای موفقیت برای خانواده ها که امروز توسط دانشمندان غربی بیان می شود، در ۱۴ قرن پیش توسط پیامبر(ص) به آن اشاره شده است.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسین دهنوی، در سلسله نشست های خانواده آسمانی در آستانه مبارک امامزاده نرمی اصفهان در میان زوج های جوان پیرامون رابطه  ارتباطات عاطفی و نقش آن در زندگی اظهار کرد: آسایش در سایه تامین نیازمندی های مادی، جسمانی و فیزیولوژیکی است.

وی بیان کرد: چنانچه مردان برای همسران خود لوازم مادی زندگی و فیزیولوژیکی را فراهم کنند، تنها توانسته اند در راستای تامین آسایش زندگی تلاش کنند در صورتیکه آسایش  لازمه خوشبختی است ولی کافی نیست.

این کارشناس مسائل خانواده در توضیح چرایی تامین آرامش گفت: چنانچه بخواهیم همسران  در زندگی  احساس  خوشبختی کنند، باید در کنار آسایش به آرامش هم توجه کنند.

وی افزود: متاسفانه امروز توجه زوجین  به تامین آسایش بیشتر از آرامش است، یکی از مهمترین  راهکارهای ایجاد آرامش برقراری ارتباط عاطفی فی مابین همسران است.

حجت الاسلام دهنوی با اشاره به آیه «وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا » گفت: از آيات و نشانه‌هاي الهي اين است كه از جنس خودتان، ازواج و همسراني آفريد، تا در كنار آنها آرامش بگيريد، و به سكون برسيد.

وی همچنین با بیان اینکه براساس آیات وروایات، از جمله الکاد لعياله کالمجاهد في سبيل الله، کسي که براي اداره زندگي و معيشت عيال خود تلاش کند مانند کسي است که در راه خدا جهاد مي کند؛تصریح کرد: همگی این تلاش ها برای تامین نیازهای مادی و جسمانی است و در حقیقت لازمه خوشبختی است.

کارشناس مسائل خانواده، در ادامه به برخی از روایات از پیامبر اکرم(ص) پیرامون اجر و ثواب همسران  و زوجین در رابطه با کمک به یکدیگر اشاره کرد و اذعان داشت: امروز بسیاری از زوج های جوان در کمال تامین همه نوع وسایل آسایشی و رفاهی و معیشتی از منظر سخت افزاری هیچ گونه آرامشی در زندگی ندارند و احساس خوشبختی نمی کنند.

حجت الاسلام دهنوی خطاب به جوانان حاضر در جلسه اضافه کرد:در حال حاضر  در دنیای غرب شخصیت هایی از جامعه شناسان و روانشناسان هستند که در کتاب هایی همچون مردان مریخی و زنان ونوسی، رازهایی درباره زنان و مردان  اعلام کردند که مهارت هایی را برای تقویت عشق و صمیمت در زندگی زناشویی ابداع کردند.

وی یادآور شد: با یک بررسی اجمالی در متون دینی وروایی، برای همه این مهارت ها، روایت هایی از سوی پیامبراکرم(ص) وجود دارد و این افتخاری بزرگ برای دین مبین اسلام است که در 14 قرن گذشته به این موارد به خوبی اشاره کرده اند.

کارشناس مسائل خانواده عنوان کرد: به عنوان نمونه پیامبر اکرم (ص) فرمودند، زن و مرد در کنار یکدیگر بنشینند و محل  نشستن آنها ورود فرشتگان است و یا نگاه محبت آمیز همسران به یکدیگر لازم است، در نهایت دین اسلام بر تقویت  مهارت های گفتاری، رفتاری و کلامی فی مابین زوجین تاکیده کرده است که باعث ایجاد آرامش  در زندگی  زناشویی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha