دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
طلاب جدید الورود

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) سپیدان با تاکید بر اینکه طلاب نباید گرفتار افراط و تفريط شوند، گفت: طلاب در بدو ورود به مدرسه، اعتدال را سرمشق کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام حبیب بیات، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس، با توجه به شروع سال تحصیلی مدارس علمیه و حضور طلاب تازه ورود به این عرصه گفت: ويژگي جامعي كه طلاب و روحانیون ما را ممتاز از ديگران می سازد، اعتدال در خط مشي زندگي آنان می باشد. طلاب سعی کنند در تمام قسمت‌هاي زندگيشان، اعتدال را رعایت  کرده ، هيچگاه در دامن افراط و تفريط گرفتار نشوند، و در نهایت، استقامت فكر داشته باشند.

وی افزود:  خروج از حد اعتدال دگرگوني در تفكر و انديشه ايجاد کرده و در زندگی طلاب آسیب زا خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) سپیدان خاطر نشان کرد: طلاب و روحانيت ما امروزه نياز دارند که در زندگيشان معتدل فكر كنند، معتدل حركت كنند، واقع‌بينانه گام بردارند، البته منظورم از واقع‌بينانه، یعني حقيقت‌بينانه چون واقعيت غير از حقيقت است .

حجت الاسلام بیات، ادامه داد: اگر ما بتوانيم اعتدال را در زندگي داشته باشيم هيچگاه تابع خط و ربط خاصي قرار نمي‌گيريم و هر کجا  كه بايد خط را بشكنيم خط‌شكن مي‌شويم و  آنجايي كه بايد پيشاپيش حركت كنيم، به وظیفه خود به درستی عمل خواهیم کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha