سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: بدون شک توجه به نیازها و حمایت از طرح ها و ایده های جوانان از طرف مسئولان می تواند بخشی از گره های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور را باز کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، ظهر امروز در همایش "نقش جوانان در همدلی و هم زبانی"، در کانون امام علی(ع) شهرستان دورود، با اشاره به این که جوانی بهترین فرصت بهره گیری از معنویت است، گفت: جوان روح پاک و سرشتی آسمانی دارد و باید از ایام جوانی خود در راه کسب علم و معنویت بهره گیرد.

وی با اشاره به این که جوانان به عنوان نیروی تولید و سرمایه انسانی در هر جامعه ای محسوب می شوند، بیان داشت: جوانان باید با خود باوری، اعتماد به نفس و خلاقیت تلاش کنند موتور محرکه تولید کشور را رونق ببخشند و در شکوفایی فرهنگ و اقتصاد کشور نقش آفرین باشند.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر این که جوانان نباید استعداد و توانمندی های خود را دست کم بگیرند، یادآور شد: جوانان باید با ابتکار، خلاقیت و نوآوری در ارائه طرح ها و ایده ها، به پیشرفت، استقلال و خودکفایی فرهنگی و اقتصادی کشور نیز یاری رسانند.

*لزوم حمایت از جوانان

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که پیشرفت های کشور در زمینه های پزشکی، صنعتی، هسته ای و ...، مرهون تلاش های دانشمندان و نخبگان جوان کشوراست، خاطر نشان کرد: بدون شک توجه به نیازها و حمایت از طرح ها و ایده های جوانان از طرف مسئولان می تواند بخشی از گره های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور را باز کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ادامه با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در دیدار با جوانان، به حرف ها و نظرات آنها با دقت توجه می کنند، افزود: مخاطبان اصلی بیانات معظم له نیز جوانان هستند و باید در جهت تحقق منویات ایشان تلاش نمایند.

*جوانان تا پای جان ایستاده اند

وی با اشاره به این که جوانان در برهه های مختلف انقلاب اسلامی از جمله مبارزه با طاغوت و همچنین هشت سال دفاع مقدس همواره لبیک گوی فرامین امام راحل بودند، گفت: امروز نیز جوانان این مرزو بوم با لبیک به فرامین و ندای رهبر معظم انقلاب، در تمام عرصه ها آماده خدمت هستند و تا پای جان برای دفاع از آرمان های اسلام، انقلاب و شهدا محکم و استوار ایستاده اند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به توانمندی های جوانان استان لرستان در ابعاد مختلف علمی، ابراز امیدواری کرد: مسئولان با حمایت از ایده ها و نظرات جوانان بتوانند به رونق فرهنگ، اقتصاد و صنعت استان کمک کنند و از این طریق بخشی از مشکلات بیکاری و اشتغال جوانان حل شود.

*تجدید پیمان با شهدا

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، همچنین در بدو سفر خود به شهرستان دورود، با حضور در منزل خانواده شهیدان چراغی، گفت: شهدا با نثار خون خود از آرمان های اسلام و انقلاب  و جان، مال و ناموس مردم دفاع کردند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که امروز باید وصیت نامه های شهدا در جلسات به عنوان چراغ راه زندگی برای همگان قرائت شود، بیان داشت: با معرفی شهدا، قرائت وصیتنامه آنان و ارتباط مستمر با خانواده های گرانقدر آنها باید نور معنویت و ایثار را در زندگی امروزمان بتابانیم.

*تاکید بر معرفی شهدا به جوانان

وی اشاره به این که باید در معرفی شهدا به نسل جوان، گام های اساسی برداشته شود، تصریح کرد: باید با اقدامات و برنامه ریزی های فرهنگی، شهدا و آرمان های آنها را به جوانان معرفی کنیم، چرا که شناخت آرمان های شهدا نقش تاثیر گذاری در کاهش هجمه های فرهنگی دشمنان دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha