دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید احمدی میرعمادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان، حفظ دین ،معنویت و اخلاق مردم را از اساسی ترین وظایف ائمه جمعه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی ، ظهر امروز، در نشست ائمه جمعه استان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، برگزار شد گفت: هم اکنون در ۱۷شهر استان لرستان، نماز عبادی سیاسی جمعه اقامه می شود و ۵شهر دیگر استان نیز درخواست خود را برای برگزاری این آیین عبادی سیاسی ارائه داده اند و امید می رود با موافقت شورای سیاست گذاری به زودی مردم این شهرها نیز از اقامه نماز جمعه بهره مند گردند.

وی با اشاره به اینکه امامان جمعه رابط بین مردم و مسئولان نیز به شمار می آیند، بیان داشت: ائمه جمعه با در اختیار داشتن تریبون نماز جمعه مشکلات مردمی و نیازمندی های شهرهای خود را نیز به گوش مسئولان مردم و شهرستان می رسانند و آنها نیز در جهت برطرف کردن مطالبات مردمی تلاش خواهند کرد.

امام جمعه خرم آباد، با اشاره به اینکه ائمه جمعه باید با عزم جدی و وحدت و همدلی با مسئولان و مردم گام های اساسی را در تقویت رابطه مردم با مسئولان انجام دهند تصریح کرد :ائمه جمعه با آگاهی به مسایل روز ،روش نصیحت و خیر خواهی مطلوب و همچنین پرکاری و سعی مضاعف باید در جهت تقویت بصیرت دینی و سیاسی، آحاد جامعه گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی، با اشاره به اینکه خوشبختانه هم اکنون فضای همدلی ائمه جمعه با مسئولان استان و شهرستان برقرار است خاطر نشان کرد:ائمه جمعه باید با دلسوزی، خدمت خالصانه به مردم به تقویت و اجرای برنامه های فرهنگی شهرستانها کمک کنند.

در پایان این گردهمایی ائمه جمعه شهرستانهای استان نیز به ارائه دیدگاه های در خصوص مسایل و برنامه های دینی فرهنگی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha