یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/امام خمینی (ره) می فرمودند: آنچه در حوزه بررسی و مطالعه میشود عبارت است از قول الله و آنچه در دانشگاه‌ها به دانشگاهیان تدریس می‌شود شامل علوم مختلف فعل الله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، امروز در مراسم جشن ولایت و عمامه‌گذاری طلاب مدرسه علمیه معصومیه بیرجند با اشاره به گسترش جنگ نرم و نقش موثر طلاب در عرصه فرهنگ سازی، تاکید کرد: باید مردم بخصوص روحانیون خودرا سربازان فرهنگی بدانند، چرا که امروز دشمن تمام باورها و آموخته‌های دینی ما را هدف قرار داده است.

وی، علم آموزی، کسب معرفت و حکمت را از شاخصه های عاشقان امیرالمومنین(ع) دانست و افزود: پیامبر اکرم (ص) علم را به سه بخش علم عقاید و باورهای دینی، علم اخلاق و فضائل کریمه و علم به بایدها و نبایدها تقسیم می‌کنند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری، حوزه و دانشگاه را زمینه ساز رشد جامعه  خواند و تصریح کرد: امام خمینی (ره) می فرمودند: آنچه در حوزه بررسی و مطالعه میشود عبارت است از قول الله و آنچه در دانشگاه‌ها به دانشگاهیان تدریس می‌شود شامل علوم مختلف فعل الله است.

دادستان کل کشور با اشاره به این که امیرالمومنین(ع) فرمودند: علم مطبوع در فطرت و جان انسان جانمایی می‌شود، اظهار کرد: حوزه و دانشگاه باید آهنگ توحیدی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه افزود: فقیه کسی است که در تمام جان او دین موج می‌زند و هم در اخلاق و باورهای الهی مانند نبایدها و بایدها آگاه گام برمی‌دارد، لذا طلابی که در این کسوت هستند، این راه را یک آغاز برای انجام وظیفه و علم‌افزایی بدانند و هرگز خود را از دانش بی‌نیاز ندانند، چرا که ما طلبه‌ها فراغت از تحصیل نداریم و هیچ زمانی از علم افزایی نباید خود را بی‌نیاز بدانیم.

وی، روز غدیر را روز میثاق با ولایت عنوان کرد و گفت: ما محتاج یک نگاه علی(ع) هستیم، در این روزباید  با امیرالمومنین(ع) پیمان ببندیم تا نگاه ممتاز ویژه‌ای به ما کند.

دادستان کل کشور با بیان این که عید غدیر روز انسجام و وحدت امت اسلامی است، اظهار کرد:  اگر درست در مورد غدیر بحث شود، سبب وحدت و انسجام در امت اسلامی می‌شود، چرا که حضرت علی (ع) نجات بخش عالم بشریت است و رمز این نجات بخشی را انسان‌ها می‌توانند در خطبه‌ غدیر جست‌وجو کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، در ادامه، منشا واقعه منا را دوری از واقعه غدیر در بعضی کشورها دانست و افزود: امروز شاهد آن هستیم که آل سعود و آل خلیفه جامعه بشری را دچار حوادثی کرده اند و اگر از پیام غدیر دور نمی شدند، این گونه حوادث رخ نمی‌داد، زیرا پیام غدیر، پیام همدلی، برادری و دشمن ستیزی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha