جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام رئیسی

حوزه/ دادستان کل کشور، عاشورا را نقطه آغاز تحول و منشأ مبارزه با استکبار دانست و تصریح کرد: لبیک به رهبر معظم انقلاب، لبیک به امام زمان(عج) و پاسخ به ندای "هل من ناصرینصرنی" امام حسین(ع) است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئيسی، شب گذشته در جمع عزاداران هیئت رزمندگان اسلام اصفهان، زنده نگه داشتن عاشورا را امری مهم دانست و اظهار داشت: اجتماعات عزاداری برای تجلیل از عاشوراییان است و اگر این تجلیل همراه با تحلیل این واقعه باشد، با معناتر و اساسی تر خواهد بود.

وی در خصوص ابعاد واقعه عاشورا ادامه داد: عاشورا با یک هدف و مقصد مشخص صورت گرفت و پس از آن مدیریت حضرت سجاد (ع) و زینب کبری (س) بود که سبب امتداد عاشورا شد. واقعه عاشورا از سوی دشمن به این خاطر بود که یاد و نام حسین (ع) باقی نماند. اما عاشورا نقطه آغاز و تولد شخصیت عاشوراییان بود.

*اقدامات مهم امام سجاد(ع) پس از عاشورا

دادستان کل کشور، اقدامات امام زین العابدین (ع) را در امتداد عاشورا مهم تلقی کرد و افزود: اقدامات امام سجاد (ع) پس از واقعه کربلا برای این بود که نگذارند کربلا در کربلا باقی بماند، بلکه ایشان با فعالیت هایشان سبب زنده نگه داشتن عاشورا شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: از جمله این اقدامات، برگزاری مراسم عزای امام حسین (ع) از طریق پیوند زدن عاشورا با دل ها بود. تا زمانی که دل ها با عاشورا پیوند نخورده باشد، نمی توان تصور کرد که انسان همواره به یاد امام حسین (ع) باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اربعین و یاد آوری آن را از دیگر اقدامات امام سجاد (ع) برای زنده نگه داشتن کربلا قلمداد کرد و ابراز داشت: زیارت اربعین برای شیعیان سفارش شده است، اما نه فقط در روز اربعین، بلکه در هر زمان و مکانی.

*عاشورا تحول آفرین است

دادستان کل کشور با تاکید بر این که عاشورا باید بماند تا منشأ تحول باشد، تصریح کرد:انقلاب اسلامی از پیام عاشورا نشأت گرفته است. حزب الله لبنان، سوریه، و تمام مظلومین جهان با پیروی از امام حسین (ع) برابر استکبار ایستاده اند.خون شهدا سبب جهل زدایی از منطقه شده است، وجدان های بیدار هویت اسلامی خود را بازیافته اند و این ها به برکت خون شهداست.

*شکست دشمنان

وی با اشاره به این که آنهایی که می خواهند عاشورا را از بین ببرند، هرگز موفق نخواهند شد، ابراز داشت: دشمن 36 سال به دنبال این است که ارتباط مردم با امام حسین (ع) را قطع کند، اما موفق نشده است. امروز کسانی که به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) لبیک بگویند، درواقع پاسخ به استغاثه امام حسین(ع) در همان زمان است. حقیقت استغاثه ابی عبد الله(ع) نجات انسان ها و بشریت در طول زمان است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، ایستادگی در مسیر عاشورا را سخت و دشوار تلقی کرد و گفت: در این مسیر ایستادگی بسیار سخت است، امواج گمراه کننده ای که امروز به سمت ما روانه است همه ما را تهدید می کند. دشمن با یک جنگ گسترده، افکار، اخلاق و دل های حسینی را مورد هجوم قرار داده است، اما ما باید در سنگر دین داری و حرکت عاشورایی صبر، توکل و ایمان به این راه داشته باشیم.

دادستان کل کشور با اشاره به این که عاشورا ظرفیت سازی در دل انسان و جامعه اسلامی است، تصریح کرد: عاشورا ظرفیت ها را بالا می برد تا انسان از ابتلاها و آزمون ها سربلند بیرون بیاید.

*لبیک به ولی فقیه لبیک به امام زمان(عج)

عضو خبرگان رهبری با بیان این که بهترین قلوب با ظرفیت ترین آنهاست، خاطرنشان کرد: 8 سال جنگ یک ابتلای بزرگ بود، اما ملت ایران سرافراز بیرون آمد، امروزه هم لبیک به ولی فقیه زمان لبیک به امام زمان (عج) است و آمادگی ما را برای دفاع از عاشورا و دین بیشتر می کند.

*عاشورا؛ منشأ مبارزه با استکبار

دادستان کل کشور، عاشورا را نقطه آغاز تحول و منشأ مبارزه با استکبار دانست و گفت: شیعیان پیام عاشورا را دریافت کرده و این مهم سبب شده تا در خط طاغوت حرکت نکنند.

انتهای پیام/313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha