یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام صفایی بوشهری

حوزه/ مرزهای مملکت مثل حریم های یک خانه است که اگر این مرزها پایدار باشد این خانه حریم و حرمت دارد، اما وقتی این مرزها شکست، مانند آن است که دیوار خانه شکسته شده و حریم و حرمت ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در دیدار فرماندهان دریابانی استان بوشهر، مرزبانی و مرزداری را یکی از مهم ترین امور یک مملکت دانسته و گفت: مرزبانی و مرزداری به اندازه ای مهم و ارزشمند است که در قرآن و روایات پیرامون آن سخن ها گفته شده و حتی دعای مستقل برای آن از زبان معصومین بیان شده است.

نماينده ولي فقيه در استان بوشهر افزودند: مرزهای مملکت مثل حریم های یک خانه است که اگر این مرزها پایدار باشد این خانه حریم و حرمت دارد، اما وقتی این مرزها شکست، مانند آن است که دیوار خانه شکسته شده و حریم و حرمت ندارد.

وی با بیان این که بخش مهمی از اقتدار یک نظام، به عهده مرزداران و مرزبانان است، ابراز داشت: مرزبانی مایه آبرو، عزت و اقتدار یک کشور است، به ویژه در شرایط کنونی که دشمنان انقلاب، اسلام و ایران برای شکست ایران و خاموش کردن اسلام انقلابی در این ممکت نور، اهداف شومی در سر می پرورانند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: یکی از برنامه های جدی دشمنان، عبور از مرزها و ورود به حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اما هوشیاری مجموعه دفاعی و امنیتی کشور باعث شده هر طرح های دشمنان شکست بخورد.

*نیازمند سیستم های نوین مرزبانی هستیم

نماینده مقام معظم رهبری در استان بیان داشت: دشمنان به سیستم های نوین مجهز بوده و به دنبال شکست مرزها هستند به همین خاطر ما نیز باید متناسب با سیستم های نوین مرزشکنی آنها، مجهز شویم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهریتاکید کرد: نباید مرزبانی را از مرزهای خود شروع کنیم، بلکه باید چند لایه دورتر از مرزها این کار را آغاز کنیم و این مستلزم مستلزم کارهای اطلاعاتی است.

وی با بیان این که کنترل، مدیریت و پایش مرزهای دریایی به خاطر شرایط ویژه دریا بسیار سخت است و برخورد و مبارزه فیزیکی نیز در آن بسیار پیچیده است، افزود: مرزبانی و دریابانی در استان بوشهر به خاطر وجود مرز دریایی طولانی، بسیار سخت و پیچیده است و اگر تنها بر روی نیروی انسانی متمرکز شویم، نمی توانیم 937 کیلومتر مرز دریایی استان را کنترل کنیم، به همین خاطر دریابانی باید به سیستم‌های نوین الکترونیکی، پایش های ماهواره ای، قرارگاه های دریایی، چند لایه کردن مرزبانی دریایی و همچنین کمک و هماهنگی با دیگر نهادهای دریایی مجهز شود.

*هر خانه باید یک قرارگاه مرزبانی باشد

نماينده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این که باید خود مردم مرزبان باشند، ادامه داد: باید هر خانه مردم مرزنشین، یک قرار گاه مرزبانی باشد و این مهم باید شعار مردمی باشد که در کنار دریا هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر، آموزش های لازم نیروهای مرزبانی را بسیار مهم دانسته و تصریح کرد: کار مرزبانان بسیار متفاوت از دیگر نیروها است، به همین خاطر باید آموزش های خیلی ببینند و علاوه بر آمادگی روحی و جسمی قوی، مواظب نفوذ اطلاعاتی دشمن نیز باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صفايي بوشهري با اشاره به تولید علم در مرزبانی و با بیان این که شناخت محصول نیمی از راه تولید تجهیزات است، افزود: هیچ کس به اندازه خود مرزبانان نمی تواند نیازهای مرزبانی را تشخیص دهند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر در پایان گفت: باید تجهیزات و شناورهای نظامی توسط نیروهایی که در صحنه عملیات هستند، طراحی و سپس توسط شرکت های دانش بنیان ساخته شود و این مهم می تواند باعث رشد کشور در عرصه ساخت تجهیزات نظامی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha