دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بانوان عاشورایی

حوزه/ یکی از مصادیق بسیار جدی نفوذ فرهنگی ناظر به سرمایه گذاری گسترده وسیع دشمن در زمینه تغییر ظواهر اسلامی از طریق تبلیغ مدهای لباس و همچنین مدلینگ و غیره است.

خبرگزاری «حوزه»  نفوذ فرهنگی دشمن بسیار جدی است؛ بسیار جدی تر از حتی فعالیت افزون بر یکصد شبکه ماهواره ای فارسی زبان که شبانه روز مشغول به بمباران فکری و فرهنگی مردمان جامعه ما به خصوص نسل جوان هستند ؛ حتی جدی تر از نقشه های گاه و بیگاه کمپانی های فرهنگی و رسانه ای نظام سلطه که تغییر در سبک زندگی ایرانیان را در کانون اهداف خود قرار داده اند.

دامنه نفوذ و رخنه فرهنگی دشمن آن قدر وسیع است و خطرش چنان سهمگین که سکاندار بیدار و حکیم انقلاب نه امسال و پارسال که از بیش از 20 سال پیش ، مُدام درباره اش هشدار می دهد اما متاسفانه بیم و انذار رهبری گاه مورد کم توجهی و بی توجهی قرار گرفته و نتیجه آن شده که همه می بینیم و بر آن افسوس می خوریم.

این در حالی است که متاسفانه در کنار شبکه‌های رسانه‌ای ماهواره‌ای و سایت های مبتذل و شبکه های اجتماعی که اُختاپوس وار به جان فرهنگ اصیل اسلامی مان اُفتاده اند ، در داخل کشور نیز برخی محصولات فرهنگی نیز کم از تاثیرگذاری مخرب کانال‌های ماهواره‌ای و شبکه های اینترنتی و موبایلی ندارند.

از سویی یکی از مصادیق بسیار جدی نفوذ فرهنگی ناظر به سرمایه گذاری گسترده وسیع دشمن در زمینه تغییر ظواهر اسلامی از طریق تبلیغ مدهای لباس و همچنین مدلینگ و غیره است.

این رویکرد در راستای طرح قدیمی دشمنان در اندلسیزاسیون جامعه اسلامی است که در هر مقطع زمانی به شکلی ظهور و بروز یافته و می یابد.

همین اواخر طراحی و توزیع مانتوهای موسوم به شیشه ای یکی از همین برنامه ها بود که متاسفانه در پرتو غفلت مسئولان و ناظران در برخی از بازارهای داخلی توزیع شد و چند وقت قبل تر هم که لباس های زننده و چسبان زنانه معروف به ساپورت مد شده بود و مستقیم و غیرمستقیم برایش تبلیغ صورت می گرفت.

این گونه برنامه ها در کنار ترویج بدحجابی و بی عفتی در سطح جامعه ، زنگ خطر را برای جامعه اسلامی ما مدت هاست که به صدا درآورده و در این میان کیست که نداند تمسک به فرهنگ ناب دینی به خصوص مکتب و اندیشه عاشورایی است که می تواند ما را از منجلاب فساد آخرالزمانی نجات دهد.

در این میان شکی نیست که ترویج سبک زندگی غربی و الحادی در نقطه مقابل سبک زندگی حسینی و زینبی قرار دارد ؛ به ویژه در زمانه حساس ما که دشمن از تمام موقعیت‌ها اعم از خوراک، پوشاک، محصولات فرهنگی و هنری، رسانه‌های سمعی، بصری و اجتماعی و عوامل داخلی خود بهره می‌برد تا فرهنگ غرب‌گرا و سکولار را در جامعه ما مقبول و مطلوب جلوه دهد و مروج آن باشد.

طبعاً فوری‌ترین راه مقابله با این قِسم از نفوذ که بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته، باور و اعتقاد عمیق و قلبی مردم و مسئولان نسبت به توطئه نفوذ فرهنگی است

در این میان بانوان جامعه به خصوص مادران نقش بسیار مهمی در دفاع از سنگر دیانت و اعتقادات مذهبی جامعه دارند چه که باید با احساس مسئولیت در این باره به تحکیم عفت و حیا در جامعه کمک کنند که اگر این طور باشد قطعاً در مسیر زینب کبری(س) و مادر بزرگوارش فاطمه زهرا(س) قدم برداشته اند و جز این هر چه باشد در پی آن قطعی واویلایی خواهد بود بر سر ارزش ها و آرمان های فرهنگی و اعتقادی ما!

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha