دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام رحیمیان

حوزه/ تولیت مسجد جمکران گفت: امروز نیز نیازمند وحدت عظیمی برای مقابله با دنیای استکبار هستیم و یکی از وجوه این وحدت در اربعین است ؛اربعین جایگاهی است که باید قیام و آثار قیام حضرت امام حسین(ع) و عاشورا برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان امروز در نشست «اربعین  در حرکت به سوی جامعه آرمانی» در مسجد مقدس جمکران گفت: پیامبر اکرم(ع) جریان عشق و محبت امام حسین(ع) را در میان مسلمانان ایجاد کردند.

وی افزود: رسیدن به نهضت انسان ساز الهی و ورود به اسلام ناب محمدی با انقلاب اسلامی ایران به عنوان نخستین حکومتی که تحت ولایت فقیه شیعه شکل گرفته است، ایجاد شد.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: در این زمینه قم نیز دارای جایگاه و عظمت خاصی است که حتی امام صادق(ع) نیز مردم را برای در امان ماندن از حوادث آخرالزمان، به رفتن به قم توصیه کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این میان مسجد مقدس جمکران نیز جایگاه بسیار ویژه ای دارد؛ مسجدی که به دستور امام زمان(عج) و 200 سال پس از بیانات امام صادق(ع)، ساخته شد و بر قداست این شهر افزون کرد.

وی گفت: امام راحل که انقلاب اسلامی را از نشانه های ظهور می دانست، قیام خود را از شهر قم اغاز کردند و در طول سالهای دفاع مقدس نیز این شهر و رزمندگان این شهر نقش ممحوری در جنگ داشتند.

تولیت مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: دشمنان نیز که با ترس از آینده خود قصد نابودی این نظام را نیز داشتند در مقابل دفاع عاشورایی ملت ایران ناکام ماندند و خود دچار نابودی شدند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان گفت: خوشبختانه بسیاری از حوادث در عالم به شکلی رقم می خورد که حقانیت انقلاب و شعارهای انقلاب اسلامی بهتر مشخص می شود؛ در این زمینه پس از جنگ آمریکا علیه عراق، شعار مرگ بر آمریکا جهانی شد و این امر، امر خدا بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز نیازمند وحدت عظیمی برای مقابله با دنیای استکبار هستیم و یکی از وجوه این وحدت در اربعین است ؛اربعین جایگاهی است که باید قیام و آثار قیام حضرت امام حسین(ع) و عاشورا برای مردم تبیین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha