دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر نقش پررنگ رسانه در فرهنگ سازی جهاد و شهادت، گفتند: باید رسانه ملی و رسانه های دیداری و نوشتاری بیش از گذشته در ترویج این موضوع مهم قدم بردارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز در دیدار آیت الله نمازی، امام جمعه کاشان ضمن گرامیداشت 13 آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، به موضوع فرهنگ جهاد و شهادت اشاره کردند و گفتند: این فرهنگ، جزو برنامه های مهم انبیاء و معصومین(ع) بوده تا جایی که نبی مکرم اکرم (ص) و حتی سایر انبیاء، کتاب الهی را  در یک دست و ابزار و آلات جهاد و شهادت را در دست دیگر نگاه می داشتند.

ایشان با بیان این مطلب که حضرت امیر(ع) نیز همانند پیامبران، در یک دست نهج البلاغه و در دست دیگر شمشیر داشته اند، ابراز داشتند: این رفتار انبیاء و ائمه اطهار(ع)، نشانگر اهمیت فرهنگ جهاد است؛ چراکه بدون این فرهنگ، اسلام و انقلابی وجود نداشت.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: عالمان گذشته نیز تأکید بسیاری بر جایگاه و ضرورت جهاد و شهادت در جامعه داشته و قائل به این واقعیت بودند که «هرکجا مسجدی بنا نهاده شده، به خاطر خون شهدا بوده است».

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان ساختند: نکته جالب در موضوع جهاد و شهادت این است که انبیاء الهی و سایر معصومین(ع) نیز با شهادت از دنیا رفته و این هنری است که خداوند متعال حتی به عالمان دینی نیز عطا کرده؛ به این نحو که در تمام آنان در میدان عمل، جهاد و ایثار قهرمان بوده اند.

این استاد درس خارج حوزه با تأکید بر نقش پررنگ رسانه در فرهنگ سازی جهاد و شهادت، تصریح کردند: باید رسانه ملی و رسانه های دیداری و نوشتاری بیش از گذشته در ترویج این موضوع مهم قدم بردارند.

معظم له با تأکید اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت به فرهنگی در جامعه تبدیل شود، بیان داشتند: احیاء آثار و وصایای شهداء، تأسیس مرکز نشر و آثار شهداء، تکریم خانوداه های آنان و تبیین جایگاه ایثار و شهادت، از جمله نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد.

ایشان تأکید بر فعالیت ریشه ای در موضوع جهاد و شهادت، اظهار داشتند: اشخاصی که به اسلام و انقلاب اعتقاد نداشته باشند، نمی توانند به درستی در این عرصه فعالیت داشته باشند.

این مرجع تقلید در پایان روحانیت را سنگربان حقیقی دین و اسلام برشمردند و بر حضور جدی حوزه در ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت تأکید کردند.

 انتهای پیام

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha