دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله نمازی

حوزه/ احیاء قرآن و ذلیل کردن صهیونیست‌ها و آمریکائی‌ها که کسی قبلاً جرات نمی‌کرد به آنها حرفی بزند، یکی از حسنات امام خمینی(ره) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، آیت الله نمازی امروز در مراسم معارفه مدیر مرکز خدمات کاشان بیان کرد: این ایام از یک سو مصادف است با ایام پایان ماه شریف شعبان که ماه استغفار و انس و خلوت با خدا و تجهیز کردن برای ورود به مهمانی خداوند و از سوی دیگر ایام آغاز ماه مبارک رمضان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کاری که مرکز خدمات انجام می‌دهد متناسب است با فلسفه شهر رمضان، گفت: قرآن در ماه مبارک رمضان نازل شده است و فلسفه نزول قرآن هدایت انسان‌ها است.

امام جمعه کاشان ابراز داشت: بیاناتی که در این کتاب آسمانی اشاره است مبین هدایت انسان‌ها و نجات آنها از جهل و عوارض جهل مانند فتنه، گناه، سرکشی و فساد است.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در خط مقدم تفریق بین حق و باطل قرار دارند و حلقه وصل بین خالق و مخلوق بودند و پیام‌های آسمانی را از خداوند دریافت و به مردم ابلاغ می‌کردند.

آیت الله نمازی ادامه داد: بعد از پیامبر(ص) وظیفه تفریق بین حق و باطل به عهده ائمه معصومین(ص) بود همان‌طور که پیامبر(ص) فرمودند «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی».

وی با بیان این که بعد از ائمه معصومین(ع) و در عصر غیبت، این مسئولیت به عهده علما است، گفت: در عصر غیبت عالمان دین هستند که نقش رسالت پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) را در هدایت مردم بر عهده دارند.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه علما در طول سلسله مراتب نبوت و امامت واقع شده‌اند، گفت: به برکت وجود ائمه معصومین(ع) خداوند عنایات خود را بر بشریت نازل کرده است و بعد از ائمه معصومین(ع) خداوند این عنایات را به برکت علما نازل می‌کند.

وی بیان کرد: مرکز خدمات این افتخار را دارد که خدمتگزار بهترین خلق خدا و کسانی است که در آینده می‌خواهند منصب هدایت و تعلیم و تربیت مردم را بر عهده بگیرند.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه شما باید قدر کار خود را بدانید، گفت: شما با این خدمات دل کسانی را افتخار سربازی امام زمان(عج) را دارند و پس از طی مراتب علمی مبین قرآن می‌شوند را شاد می‌کند.

وی مطرح کرد: مظلوم‌ترین قشرها طلاب حوزه‌های علمیه هستند و مظلوم‌تر از طالب علم همسران آنها و مظلوم‌تر از همسران طلاب، فرزندان آنها هستند که در محرومیت درس می‌خوانند.

امام جمعه کاشان گفت: طلبه‌ها عمر و جوانی خود را سرمایه‌گذاری می‌کنند و همه وجود خود را در میدان تحصیل هزینه کرده‌اند و وظیفه اسلام است که از آنها پشتیبانی کند و فلسفه وجودی خمس و زکات نیز همین است چون اسلام متکفل اداره حوزه‌ها است.

وی افزود: امام(ره) فرمودند اگر بازارها به وظیفه خود عمل می‌کردند حوزه‌های علمیه هیچ مشکلی نداشتند.

آیت الله نمازی با اشاره به این که روح بزرگ امام خمینی(ره) همه جان‌های افسرده در دنیا را احیا کرد، گفت: احیا قرآن و ذلیل کردن صهیونیست‌ها و آمریکائی‌ها که کسی قبلاً جرات نمی‌کرد، به آنها حرفی بزند یکی از حسنات امام خمینی(ره) است.

وی عنوان کرد: تأسیس مرکز خدمات یکی از برکات بزرگ انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بود که توسط مقام معظم رهبری تداوم پیدا کرد و کار بسیار بزرگی بود، هرچند همچنان بسیاری از مشکلات طلاب روی زمین مانده است.

امام جمعه کاشان ابراز داشت: مشکل مسکن، درمان و آموزش فرزندان از جمله مشکلاتی هستند که با توجه خدمات گسترده‌ای که مرکز خدمات در این زمینه‌ها انجام می‌دهد باز هم دغدغه طلاب و روحانیون است.

وی با اشاره به اینکه شما باید قدر کار خود را بداند و به عنوان یک کار اداری به آن نگاه نکنید، گفت: کار شما با کار یک کارمند اداری فرق دارد، کار شما عبادت است و نفسی که در این کار می‌کشید و قلمی که می‌زنید نوعی عبادت است و باید شکر آن را به جا آورید.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha