یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام غفوری مدیر حوزه تهران

حوزه/ دشمن امسال در مراسم راهپیمایی عظیم اربعین، خط انحرافی اختلاف بین شیعیان را به شدت دنبال می کند و زائران باید مراقب توطئه های اختلاف افکن باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، اظهارداشت: طلاب و روحانیون و اساتید بصیر حوزه با ایفای نقش تأثیرگذارخود در مراسم اربعین امسال و درطول مسیر، با تبلیغی که انجام می دهند، توطئه های دشمن برای سوء استفاده از این فرصت و موقعیت بزرگ را خنثی کنند.

وی با بیان این که دشمن به شدت خط اختلاف بین شیعیان را پی‌گیری می کند، گفت: آن ها درتلاش اند با بهانه قراردادن برخی امور و اهانت به برخی شخصیت ها توسط برخی عوامل نفوذی شان، ایجاد بین شیعیان اختلاف افکنی کنند.

مدیر حوزه علمیه تهران با تأکید برلزوم هوشیاری و بصیرت طلاب و روحانیون در مقابل دسیسه های دشمنان، خاطرنشان کرد: همه راهپیمایان اربعین و به ویژه طلاب، فضلا و اساتید حوزه توجه داشته باشند که هیچ مطلبی نباید بهانه ای برای اختلاف افکنی و بحث و جدل بین شیعیان در راه پیمایی اربعین شود.

وی تصریح کرد: هیچ سخن ومطلبی نباید باعث کشمکش و احیاناً ناراحتی زائران اربعین نسبت به یکدیگر شود، چون دشمنی که نقشه های تفرقه افکنانه را طراحی کرده، کنار صحنه نظاره گراست تا ببیند ما چگونه این امتحان را به سرانجام می رسانیم.

مدیرحوزه علمیه استان تهران افزود: پیاده روی اربعین یک مانور بزرگ و حرکتی جهانی است، باید این آزمون را با موفقیت و سربلندی پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: حضور خیل عظیم اقشار مردم در راهپیمایی اربعین، حضوری مبارک و مقدس است و می توان گفت موثرترین برنامه درجهان ازحیث تبلیغی و فرهنگی به شمارمی رود. همچنین به لحاظ آمار و ارقام شرکت کنندگان نیز در دنیا بی نظیر، سازنده و تعیین کننده است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری درپایان گفت: اقشار مردم به ویژه طلاب و روحانیون باید توجه داشته باشند که با اخلاص و همراهی با حرکت های سازنده فرهنگی، مراقب اوضاع باشند تا خدای ناکرده دست های خبیث اختلاف افکن دشمن، این فرصت عظیم را به عرصه ایجاد مشکل تبدیل نکند.

انتهای پیام 313/34

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha