سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
آیت الله علیدوست

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، تقویت بصیرت و معنویت در بین دانشجویان را لازمه اسلامی شدن دانشگاه ها عنوان کرد.

آیت الله علیدوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به 16 آذر روز دانشجو اظهار داشت: بی شک دانشجویان از جمله اقشار بسیار مهم و تاثیرگذار جامعه هستند که در کنار طلاب و روحانیون می توانند در رشد و تعالی جامعه نقش کلیدی ایفا کنند.

وی همچنین با بیان این که در جامعه اسلامی هر نهادی چه دانشگاه و چه نهادهای دیگر باید اسلامی باشند، افزود: طبعاً باید مولفه ها و محورهایی را برای اسلامی شدن دانشگاه ها در نظر گرفت که از آن جمله می توان به تقویت بُعد اخلاق و معنویت در این نهاد اشاره کرد.

رئیس انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: تدریس علم اخلاق و دیگر علوم انسانی اگر بدون معنویت و اخلاق عملی باشد در آن صورت ما نمی توانیم آن طور که باید و شاید دم از اسلامی شدن بزنیم، چرا که در کنار طرح تئوریک دروس دانشگاهی باید فضای اخلاق عملی و معنوی نیز حاکم شود.

وی همچنین اضافه کرد: از سوی دیگر یکی از مسایلی که می تواند بسترساز اسلامی شدن دانشگاه ها باشد این است که ما در جهت تامین خاطر دانشگاهیان و دانشجویان بکوشیم ، به این معنی که در راستای امنیت شغلی و اقتصادی آن ها ، کار کلیدی و ریشه ای انجام دهیم.

 وی یادآور شد: اگر دانشجوی ما آینده روشنی برای خود ببیند طبیعتاً آن چه مسئولان از او بخواهند را تمکین می کند و لذا ما باید خاطر دانشجو را برای آینده تامین کنیم بعد آن وقت می توانیم بهتر برای اسلامی شدن دانشگاه ها تلاش کرده و برنامه ریزی نماییم.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha