دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام لک‌زایی

حوزه/ نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور مسئولان و معاونین دفتر تبلیغات و پژوهشگاه علوم و فرهنگ افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین نجف لک زایی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: اگر به فرموده رهبر معظم انقلاب، دفتر تبلیغات نماد روشنفکری حوزه است، مغز و قلب این نماد، پژوهش آن خواهد بود.

وی ابراز داشت: اگر فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی از پشتوانه پژوهشی و علمی برخوردار باشد، در آن جنبه نماد روشنفکری بودن، ظهور و بروز بیشتری خواهد داشت و الحمدالله تاکنون نیز اینطور بوده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  خاطرنشان ساخت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در تمام بخش ها و فعالیت ها، موضوع پژوهش و تحقیق را جدی گرفته و عنصر کلیدی آن بوده است.

این محقق و پژوهشگر تصریح کرد: هدف اصلی از برگزاری بزرگداشت هفته پژوهش، تکریم پژوهشگران، اطلاع از فعالیت های پژوهشی، آسیب شناسی و اصلاح مسیر می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی بیان داشت: اطلاع رسانی از فعالیت ها بسیار مهم بوده و شاید خود همکاران دفتر تبلیغات اسلامی نیز از تمام دستاوردها اطلاع نداشته باشند که همین امر سبب شد این نمایشگاه برپا شود.

وی اظهار داشت: بهترین تکریم برای پژوهشگر این است که محصول زحمت او در اختیار مصرف کننده و جامعه علمی قرار بگیرد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ ابراز داشت: یکی از مسیرهای عرضه محصولات پژوهشگران، برپایی نمایشگاه هاست تا این محصولات در دید عموم قرار بگیرد که بحمدالله امسال با همکاری تمام معاونت ها این نمایشگاه برپا شده است.

این محقق و پژوهشگر خاطرنشان ساخت: باید تدبیری کرد تا حاصل زحمات دوستان در بخش های گوناگون پژوهشی با آسان ترین و سهل ترین روش در اختیار جامعه علمی قرار بگیرد و این مسأله سبب شد که رویکرد جدیدی در فعالیت ها با همکاری دوستان در مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایجاد شود که استفاده از فضای مجازی برای نشر دیجیتالی تمام محصولات پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به اینکه این نمایشگاه تا روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر در روز سه شنبه، برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه باقرالعلوم (ع)در روز چهارشنبه، برگزاری همایشی در مشهد مقدس همراه با تجلیل از پژوهشگران مشهدی در روز پنجشنبه و برگزاری اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و تجلیل از غرفه داران برتر در این روز، از جمله برنامه های این نمایشگاه می باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع کشتار شیعیان در نیجریه پرداخت و گفت: نیجریه پیش از انقلاب اسلامی شیعه ای نداشته؛ ولی با جرقه ای که آقای زاکزاکی در این کشور ایجاد کرد، امروز میلیون ها شیعه در این کشور وجود دارد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ بیان داشت: امروز آمار شیعیان در این کشور متفاوت است؛ چراکه تا 25 میلیون شیعه نیز اعلام شده است که با زحمات و مجاهدت های آقای زاکزاکی انجام شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha