جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علیرضا اعرافی

حوزه/ امام جمعه قم با اشاره به پرونده سیاه و تاریک آل سعود در عرصه سیاست های داخلی و خارجی، گفت: شهادت آیت الله شیخ نمر حلقه ای از مجموعه زنجیره بسیار طولانی و بلند از ستم ها و جنایت های آل سعود است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اعدام آیت الله شیخ النمر، اظهار داشت: باید شهادت این مجاهد بزرگ را به همه مسلمان، آزادی خواهان، مظلومان، شیعیان جهان و حوزه های علمیه تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه مرحوم شهید آیت الله نمر کاری جز اعلام حق و انتقاد مسالمت جویانه در پرونده خود ندارد، تصریح کرد: بدترین شیوه ای که می شد به یک انتقاد سازنده پاسخ داد همین اتفاقی بود که در عربستان و توسط آل سعود انجام شد.

امام جمعه قم تصریح کرد: خون آیت الله شیخ نمر و مظلومانی که بدست آل سعود به شهادت رسیده اند باید به صورت یک پرچم به اهتزاز دربیاید تا نسبت به جنایات آل سعود آگاهی بخشی شود.

*امیدی به مجامع بین المللی نیست

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان اینکه امیدی به مجامع بین المللی و قدرت هایی که خود مقلد این سیستم ها هستند وجود ندارد، ابراز داشت: آگاهی بخشی جهان اسلام و وحدت مسلمانان می تواند صحنه بین الملل را تغییر دهد.

وی افزود: شهادت آیت الله شیخ نمر حلقه ای از مجموعه زنجیره بسیار طولانی و بلند از ستم ها و جنایت های آل سعود است.

*خشن ترین سیاست های بشری در کارنامه آل سعود

رئیس جامعه المصطفی در ادامه با اشاره به اینکه خشن ترین و بی منطق ترین رویکردها در سیاست داخلی و خارجی خاندان آل سعود مشهود است، ابراز داشت: آل سعود در عرصه سیاست های خارجی خود پرونده تاریک و سیاهی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی به لشکرکشی عربستان به بحرین برای مقابله یک حکومت با انتقادات سازنده مردم اشاره داشت و گفت: همچنین آل سعود با خشن ترین شیوه با ملت و مردم آزادی خواه یمن مقابله کرد.

وی افزود: آل سعود در سوریه نیز به مقابله با یک حکومت مشروع پرداخت و پشتوانه ترور و تروریسم در این منطقه شد.

*آل سعود حقوق شیعه و سنی را زیر پای می گذارد

رئیس جامعه المصطفی با بیان اینکه آل سعود در عرصه سیاست های داخلی خود،  حقوق شیعه و سنی را زیر پای گذاشته است، ابراز داشت: میلیون ها شیعه منطقه شرقی عربستان در بدترین اختناق های موجود در دنیا قرار دارند.

این عضو جامعه مدرسین افزود: اعدام ها، سرکوب ها و محرومیت از حقوق شهروندی در بسایری از مناطق شرقی عربستان توسط آل سعود اعمال می شود.

*تولید تفکر تکفیر و ترور مهم ترین نقطه سیاه کارنامه آل سعود 

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، پشتیبانی از تولید تفکر ترور و تکفیر در جهان اسلام و عصر معاصر را از مهم ترین و بنیادی ترین مقوله های تاریک پرونده آل سعود دانست و گفت: این مسئله پایه بسیاری از مظالم دیگر این خاندان است.   

وی افزود: آل سعود با برپا کردن مراکزی به عنوان مراکز علمی و تربیت افرادی به نام عالم دینی، ترور و تکفیر را به عنوان حاصل اندیشه تند وهابیت ترویج می دهد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بسیاری از پرونده های ترویستی جهان اسلام از تولید فکر تروریستی در عربستان منشا می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، یکی دیگر از مظالم مهم آل سعود را همدستی با دشمنان اسلام و استکبار دانست و گفت: همراهی و همدلی آشکار و نهان با اسرائیل یکی از مهم ترین مظالم خاندان سعودی است.

*ضعف جدی آل سعود در اداره مراکز دینی

وی با تاکید بر اینکه آل سعود در اداره مراکز دینی نیز ضعف های جدی دارد، ابراز داشت: مصداق این ضعف مدیریت در فاجعه منا بود که به یک اقدام جنایت کارانه عمدی شباهت دارد.

*مسلمانان جنایات آل سعود را افشا کنند

رئیس جامعه المصطفی در ادامه بر لزوم افشاگری پرونده تاریک و سیاه آل سعود تاکید کرد و گفت: مسلمانان و آزادی خواهان عالم باید جنایات این رژیم را در دنیا افشا کنند. 

این عضو جامعه مدرسین افزود: بی تردید خون مظلومانی که توسط آل سعود در یمن، بحرین، سوریه و عراق ریخته شده است و آخرین نمونه آن اعدام های اخیر و به ویژه شهادت آیت الله شیخ نمر است، گریبان آل سعود و حامیان آنها را در صحنه بین الملل خواهد گرفت.

*چرایی رفتار دوگانه دولت های غربی

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی سکوت مجامع بین المللی نسبت به جنایات آل سعود، گفت: تناقض سیاست ها و دوگانگی معیارها، مسئله ای است که مقام معظم رهبری درنامه دوم خود به جوانان غرب از آن به عنوان نقطه سیاه در پرونده بسیاری از دولت های غربی یاد کردند.

وی با اشاره به اینکه غربی ها برای کوچک ترین حرکت مشروع در نقطه ای از عالم اتهام تروریستی می زنند، ابراز داشت: مقاومت و حزب الله مارک تروریستی می خورند اما با دولت آل سعود به عنوان تولیدکننده رسمی اندیشه تروریسم و اسرائیل به عنوان رژیمی که ذات تروریستی دارد، به شکل دیگر تعامل می شود.

امام جمعه قم با اشاره به برخورد دوگانه غرب نسبت به دولت های منطقه، گفت: با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که مردم محور است و انتخابات های زیادی را برگزار کرده، برخوردهای سختی نظیر تحریم صورت می گیرد اما آل سعود و برخی کشورهای منطقه که انتخابات و مردم در قاموس سیاست آنها جایگاهی ندارند، مورد حمایت قرار می گیرند.

*مجامع بین المللی تابع قدرت های جهانی هستند

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با تاکید بر اینکه مجامع بین المللی تابع قدرت ها هستند، گفت: متاسفانه مجامع اسلامی نیز خاموش هستند و جمع زیادی در دنیا فریب خورده می باشند و تحلیل درستی نسبت به مظالم صورت گرفته ندارند.

این عضو جامعه مدرسین در پایان با تاکید بر اینکه حرکات وحشیانه و خشن آل سعود در حقیقت عکس العمل شکست های این خاندان است، خاطرنشان کرد: به فضل الهی زنجیره شکست آل سعود تکمیل شود و شاهد سقوط این نظام ظالم باشیم.

انتهای پیام/313/33 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha