شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
شیخ نمر

حوزه/ قطعاً اقدام وحشیانه آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر که به‌نوعی در تاریخ جوامع اسلامی بی‌سابقه بوده است، تبعات فراوانی به همراه خواهد داشت و امت اسلامی این حرکت شنیع را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

آیات موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شفیعی، عضو خبرگان رهبری و تنی چند از شخصیت های حوزوی استان خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اهواز، با محکومیت اجرای حکم اعدام آیت‌الله نمر، خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر مجامع بین‌المللی و به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی به این مسئله شدند.

*مجامع بین المللی و اسلامی از خواب بیدار شوند

آیت‌الله موسوی جزایری، با تأکید بر این‌که نهادهای بین‌المللی به‌ویژه سازمان کنفرانس اسلامی، باید اقدام جدی در این خصوص انجام دهد، اظهار داشت: از سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم که جنایت‌های نظام خون‌خوار سعودی علیه پیروان اهل‌بیت(ع) را متوقف سازند و موضعی روشن در مقابل این جنایت اتخاذ کنند.

وی بابیان این‌که آیت‌الله نمر، خون تازه‌ای در رگ‌های جوانان شیعی عربستان وارد کرد، گفت: این عالم بزرگ توانست با مجاهدت خود خون تازه‌ای را در رگ‌های شیعیان عربستان جاری سازد و این مهم، سبب خشمگین شدن آل سعود و در نهایت به شهادت رساندن ایشان شد.

امام‌جمعه اهواز، با تأکید بر این‌که آل سعود صفحه جدیدی به پرونده جنایات خود اضافه کرد، تصریح کرد: به‌یقین این حکومت منحوس بهای گزافی در مقابل این جنایت پرداخت خواهد کرد.

آیت‌الله موسوی جزایری در افزود: ضمن محکومیت این عمل ناجوانمردانه که آن را بدتر از جنایات داعش می‌دانیم، شهادت این شیخ مجاهد را به ساحت مقدس امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری، علمای دین و جمیع امت تسلیت عرض می‌کنیم.

*خون پاک آیت‌الله نمر گریبان گیر حکومت سعودی می شود

آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز بابیان این‌که اعدام شیخ باقرالنمر، هیچ مبنای قانونی نداشت، گفت: حکام سعودی این اقدام را به نام اسلام انجام داده‌اند!!!، اما این حرکت شنیع، نه‌تنها به اسلامی نبوده، بلکه بر ضد هر قانونی در سازمان‌های بین‌المللی است.

وی بابیان این‌که آیت‌الله نمر همواره در آرامش حرف خویش را بیان کرده و مخالف هر نوع خشونت و افراطی‌گری بود، افزود: اگرچه این عالم مجاهد مردم را به آرامش فرا می‌خواند و مخالف هر نوع افراطی‌گری بود، اما آل سعود ملعون، وی را دستگیر و نهایتاً نیز اعدام کرد.

عضو خبرگان رهبری، با تأکید بر این‌که خون آیت‌الله نمر گریبان گیر حکومت منحوس آل سعود می‌شود، بیان داشت: به‌یقین خونی که  از شیخ نمر در راه خدا ریخته شده، حکومت آل سعود را گرفتار خواهد کرد و نمی‌گذارد که آنها بیش از این دوام آورند.

آیت‌الله شفیعی، خواستار انزجار و براعت همه مسلمین از این فاجعه دلخراش شد و تأکید کرد: دنیای اسلام نسبت به اجرای حکم اعدام شیخ نمر آرام نخواهد نشست و بر هر مسلمانی لازم است که نسبت به این مهم واکنش نشان دهد.

*آل سعود بهای سنگینی را خواهد پرداخت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان نیز بابیان این‌که آل سعود صرفاً یک‌مهره برای آمریکا و اسرائیل است، اظهار داشت: شکست‌های مستمر این رژیم سفاک در مواجهه با جبهه مقاومت اسلامی، سبب انجام یک سری اقدامات منفعلانه شده که نتیجه آن اجرای حکم اعدام آیت‌الله نمر بود.

وی ادامه داد: حکام سعودی خیال کرده‌اند که با انجام چنین اقداماتی می‌توانند از گسترش موج بیداری اسلامی جلوگیری کنند! آنها نه‌تنها مانع خیزش‌های عظیم بیداری اسلامی نخواهند شد، بلکه سبب افزایش و گسترش این حرکات نیز می‌شوند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان بابیان این‌که آل سعود بهای سنگینی را خواهد پرداخت، گفت: این حرکت شنیع، ابتدای راهی برای ادامه مسیر این عالم مجاهد توسط دیگر جوانان شیعی و حتی اهل سنت است که إن شاءالله در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد نابودی کامل آنها خواهیم بود.

*خون شیخ نمر بی‌پاسخ نخواهد ماند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام‌جمعه موقت اهواز هم با تأکید بر این‌که حکومت عربستان با اعدام شیخ محمدباقر النمر، حکم سقوط خویش را امضا کرده است، اظهار داشت: این آیت‌الله باقر النمر نبود که اعدام شد، بلکه بقاء حکومت ظالمانه آل سعود بود که با این حرکت شنیع به نهایت امر خودش نزدیک شد و إن شاءالله همگان شاهد سقوط این حکومت جانی و جاعل خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه خوزستان، تصریح کرد: طبیعتاً حکومت آل سعود، با این اعدام ناجوانمردانه و حرکت مذبوحانه و شنیع، درصدد بود تا برخی از شکست‌های خود را جبران کند.

وی با تأکید بر این‌که اعدام شیخ نمر، بی‌پاسخ نخواهد ماند، گفت: قطعاً اقدام وحشیانه که به‌نوعی در تاریخ جوامع اسلامی بی‌سابقه بوده است، تبعات فراوانی به همراه خواهد داشت و امت اسلامی این حرکت شنیع را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، با اشاره به وظایف علمای جهان اسلام و سازمان‌های اسلامی، اظهار داشت: بر علمای اسلامی، وظیفه است که با تمام توان در افشای آل سعود تلاش کرده و جنایات آل سعود را افشا کنند و امت اسلامی در سراسر جهان هم باید این عمل شنیع را محکوم و اجازه تکرار چنین اقداماتی را ندهند.

وظایف علمای جهان اسلام برای مقابله با توحش آل سعود

*اقدامی غیرقانونی و غیرشرعی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز بابیان این‌که اجرای حکم اعدام آیت‌الله نمر اقدامی غیرقانونی و غیرشرعی است، گفت: جنایت‌ اعدام غیرقانونی و غیرشرعی یک عالم مظلوم از سوی رژیم حاکم بر عربستان امر شگفت‌انگیزی نیست، چراکه تاریخ سیاه رژیم وهابی مملو از جنایت‌های قساوت بار و ددمنشی‌های سبوعانه تکفیری است و همواره انسان‌های بی‌گناه اعم از شیعه و سنی، عالم و غیر عالم با تیغ جلادان آنان به مسلخ رفته‌اند.

امام‌جمعه موقت اهواز، با ابراز تأسف نسبت به سکوت محافل مستقل جهانی در این رابطه، گفت: سکوت معنادار سازمان‌های مدعی حقوق بشری وابسته به استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل در مقابل این جنایت هولناک نیز مایه تعجب نیست! لاکن سکوت محافل مستقل جهانی و شخصیت‌های آزادمنش اسلام مایه تأسف است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری تصریح کرد: شخصیت‌ها و محافل مستقل جهانی باید با جنایات ؤزیم وهابی و فاشیستی سعودی مقابله کنند.

*علمای اسلامی وارد میدان شوند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام‌جمعه موقت اهواز، گفت: رژیمی که با توطئه انگلیسی‌ها سرکار آمده، ادامه حیاتش را مرهون همین جنایات می‌داند و بدین ترتیب نیز اقدام به چنین جنایاتی می‌کند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به حمایت کشورهای غربی از اقدامات خونین آل سعود، گفت: آمریکا که مدعی حقوق بشر و دموکراسی است، بیشترین حامی رژیم سعودی در منطقه بوده و از جنایات خصمانه او به‌طور عیان دفاع و پشتیبانی می‌کند.

امام‌جمعه موقت اهواز، اجرای حکم اعدام آیت‌الله نمر را نشان از خوی وحشی‌گری آل سعود دانست و بیان داشت: شکی نیست که آل سعود از روی ناچاری در برابر موج‌های آزادی‌خواه مردم عربستان و دیگر کشورهای منطقه اقدام به اجرای این حکم اعدام کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده، با اشاره به وظایف علمای بزرگ جهان اسلامی و دستگاه دیپلماسی کشور، گفت: بر دولتمردان و همه‌کسانی که حریت و آزادی دارند، باید وارد میدان شوند و در داخل کشور نیز دستگاه دیپلماسی، علما، بزرگان، حوزویان، دانشگاه‌های کشور و رسانه‌ها، برای روشن کردن ابعاد این حادثه، به میدان آیند تا إن شاءالله شاهد نابودی پایه‌های ظلم و فساد سعودی ها باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha