دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب «سبک زندگی از منظر امام سجاد (ع) در صحیفه» تألیف حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی به چاپ پنجم رسید.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، مؤلف کتاب «سبک زندگی از منظر امام سجاد (ع) در صحیفه» را در چهار بخش اصلی در فصل های متعدد ارائه می دهد.

نویسنده در ابتدای کتاب در ضمن پیش گفتار، موضوعاتی نظیر: تدوین صحیفه، اهداف صحیفه، سند صحیفه، مفهوم سبک زندگی و... را تبیین می کند.

«مبانی سبک زندگی»، «سبک زندگی و رفتارهای فردی»، «سبک زندگی و اجتماع» و «سبک زندگی و اقتصاد» بخش های چهارگانه کتاب را تشکیل می دهد.

در بخش نخست، چهار فصل تدوین یافته که شامل: «انسان و زندگی»، «خداشناسی»، «الگو پذیری»، «آخرت گرایی» می شود و هر فصل نیز به ریز موضوعاتی تقسیم می گردد که عبارتند از: «انسان شناسی»، «شکر، فصل انسان و فاروق بین انسان و چهارپایان»، «زندگی و اصل سعی»، زندگی خوشبینانه» و «شیطان مانع در مسیر کمال».

در قسمتی از این بخش  و در شرح یکی از عبارات صحیفه آمده است: مردمی که سنگینی منّت و نیازمندی به بیگانه را کمرشکن و کُشنده نمی دانند، بوی آزادی و استقلال را نیز استشمام نخواهند کرد... انسانی که کرامت های ذاتی اش دفن نشده باشد، پذیرای سختی ها می شود، اما پذیرای منّت غیر نمی شود، زیرا فطرت انسان با ذلت و زبونی ناسازگار است. هر انسانی با رو کردن به حقیقت خویش که حقیقتی است ملکوتی، از ذلت بیزار است. انسانیتِ انسان امری است ملکوتی، که با عجز، ضعف و زبونی منافات دارد...

بخش دوم که با نام «سبک زندگی و رفتارهای فردی» ارائه شده در هفت فصل تدوین یافته است؛ این فصل ها عبارتند از: «اخلاق»، «زندگی و سلامتی»، «بیماری ها و بلاها»، «سحرخیزی»، «عاقبت بخیری»، «سبک زندگی و مسکن»، «ارتباطات با حیوانات».

«سبک زندگی و اجتماع» عنوان بخش سوم بوده که سه فصل با نام: «مسئولیت اجتماعی»، «خانواده» و «رفتار با گروه های اجتماعی» را با مصادیقی ارائه می دهد.

در بخش چهارم نیز «سبک زندگی و اقتصاد» نامگذاری شده که چهار فصل را در خود جای داده است؛ این فصل ها عبارتند از: «رفتار اقتصادی»، «فقر و محرومیت»، «قرض و وام» و «وظایف اقتصادی نظام اسلامی».

کتاب «سبک زندگی از منظر امام سجاد (ع) در صحیفه» تألیف حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی در 556 صفحه و با قیمت 16000 تومان منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: بیرجند، خیابان شهید مطهری 23، مقابل کتابخانه الغدیر، نشر چهاردرخت، مراجعه کنند؛ کاربران اینترنتی نیز می توانند به پایگاه اطلاع رسانی: www.4derakht.ir مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha