دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 368692
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
افق حوزه ۴۴۶ شماره

حوزه/ چهارصد و چهل و ششمین شماره از هفته نامه «افق حوزه» با ضمیمه افق خانواده منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» نشریه «افق حوزه» در بخش هایی مانند؛ سرمقاله، اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.

عناوین برتر این شماره نشریه افق حوزه عبارتند از: «حضور آگاهانه در انتخابات ماندگاری انقلاب، آرامش و پیروزی می آفریند»، «رهنمودهای مراجع در ارتقای نرم افزاری آموزش و پرورش»، «همایش قرآنی یاسین در آیینه معرفت»، «واتیکان علاقه مند به برقراری روابط با حوزه علمیه قم است»، «نقش ادبیات عرب در فرایند استنباط احکام شرعی»، «بافت شهری نامتوازن قم شایسته جایگاه این شهر نیست»، «واجب همیشگی حوزه»، آیا زمان و مکان در تعطیل یا تخفیف حدود نقش دارد؟»، «نظریه علم اصول و هرمنوتیک نقد شد».

در بخش «اخلاق در حوزه» مطلبی با عنوان قصد قربت از آیت الله مشکینی (ره) ارائه شده که در قسمتی از آن آمده است: یک وقت انسان در جواب این سؤال که چرا می خورید؟ چرا می خوابید؟، می گوید: برای این که زنده بمانم تا مال و ثروت جمع کنم، خانه بزرگ داشته باشم و آرزوهایی از این قبیل. این حرف ها خوب است ولی اوج ندارد. آن که در جواب می گوید؛ این کارهای روزمره را انجام می دهم تا نیرو پیدا کنم و خدایم را بهتر عبادت کنم، با همین نیت تمام کارهای مباح عبادت می شود. در اسلام نیت خیلی مهم است و به خاطر همین است که کارهای خیر کفار در روز قیامت استحقاق پاداش ندارد؛ خداوند می فرماید: «وَ الَّذينَ كَفَرُوا أَعْمالُهُمْ كَسَرابٍ بِقيعَةٍ يَحْسَبُهُ الظَّمْآنُ ماءً حَتَّى إِذا جاءَهُ لَمْ يَجِدْهُ شَيْئاً». كسانى كه كافر شدند، اعمالشان همچون سرابى است در يك كوير كه انسان تشنه از دور آن را آب مى ‏پندارد؛ امّا هنگامى كه به سراغ آن مى ‏آيد چيزى نمى ‏يابد...

در بخش «افق خانواده» نیز این مطالب مهم به چشم می خورد: «هر ساعت 18 طلاق در کشور؛ ضرورت اقدامات جدی تر در زمینه تحکیم خانواده»، «تغذیه مناسب برای مقابله با عوارض آلودگی هوا»، «علایم کم خونی و راه های درمان آن»، «7 جایی که ممکن است به راحتی دچار آنفولانزا شوید»، «پنج قانون علاقه مندسازی کودکان به عبادت».

هفته نامه «افق حوزه» به صاحب امتیازی: مرکز مدیریت حوزه های علمیه و مدیر مسئولی حجت الاسلام والمسلمین حسن مولایی منتشر می شود.

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 32900538-025 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha