شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله ممدوحی در جمع اساتید و طلاب کنگاور:

حوزه/ طلاب و روحانیون باید الگوی مردم باشند و با تقوای عملی و رعایت احکام الهی، دیگران را به دین اسلام دعوت کرده و آن ها را با نورانیت دین و ائمه اطهار علیهم السلام آشنا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله حسن ممدوحی، در جلسه درس اخلاق اساتید و طلاب مدرسه علمیه ولیعصر (عج) شهرستان کنگاور با بیان این که تقوا سدی محکمی در مقابل انحرافات، است، گفت: انسان، با تقوا و پرهیزکاری خود را از غوطه ور شدن در منجلاب فساد محافظت می کند و به راحتی در دام هوای نفس گرفتار نمی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه در ادامه افزود: طلاب و روحانیون باید الگوی مردم باشند و با تقوای عملی و رعایت احکام الهی، دیگران را به دین اسلام دعوت کرده و آن ها را با نورانیت دین و ائمه اطهار علیهم السلام آشنا کنند.

وی با تاکید بر این که طلبه باید همواره در مسیر عدالت مبتنی بر تقوا حرکت نماید، ابراز داشت: طلبه ای که خدای ناکرده به گناه و هوای نفس مبتلا شود، هیچ گاه نمی تواند دیگران را امر به معروف و نهی از منکر کند.

عضو خبرگان رهبری، نورانیت را در گرو تقوا و عمل صالح دانست و عنوان داشت: اگر انسان دلش را از غیر خدا رها کرده و اعمال الهی را با دقت و حساسیت فراوانی اجرا کند، آن گاه مملو از انوار و عنایات و توفیقات الهی خواهد شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: طلاب همان طور که علوم و معارف دینی را فرا می گیرند، باید به سلاح ایمان مجهز و اخلاق اسلامی را در خود تقویت کنند، چرا که با کسب علم و اخلاق اسلامی قطعأ می توانند فردی موثر در احیا و تقویت دین مبین اسلام باشند.

آیت الله ممدوحی در پایان، انس با قرآن و اهل بیت(ع) را شیرین ترین و زیباترین حالت برای طلاب دانست و بیان داشت: اتکا و اعتقاد قلبی به خداوند متعال، بستر نجات و سعادت را فراهم می کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha