یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله بروجردی

حوزه/ اعضای ستاد برگزاری مراسم نکوداشت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی(ره) امروز با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علوی بروجردی، امروز در دیدار  اعضای ستاد برگزاری مراسم  نکوداشت مرحوم آیت الله العظمی  بروجردی(ره) با آیت الله  العظمی نوری همدانی گفت: ابتدا نظر روی این بود که جنبه شخصیتی مرحوم حضرت آیت الله بروجردی برجسته شود، ولی چون آن مرجع بزرگ در فقه هم مباحث ارزنده ای داشتند تصمیم گرفته شد، ابتدا یک نکوداشت علمی قبل ازکنگره اصلی برای ایشان برگزار شود.

 نوه  مرحوم آیت الله  العظمی بروجردی خطاب به حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشت: شما در درس آن عالم بزرگ شرکت داشته اید و از خصوصیات اخلاقی، علمی، عملی، رجالی و فقهی­  ایشان با اطلاع بودید و هستید، بنابراین تقاضای اعضای نکوداشت  این است که  بیاناتی  درباره ابعاد علمی و اخلاقی ایشان داشته باشید تا در روز نکوداشت مورد استفاده همه شود.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین  محمدی از اعضای ستاد برگزاری نکوداشت درسخنانی گفت: تاکنون برای قدر شناسی از آیت الله العظمی بروجردی، نشست علمی درباره عظمت شخصیت وعلمی آن مرجع بزرگ گرفته نشده، به همین دلیل تصمیم گرفته شد، لااقل قبل از برگزاری کنگره بین المللی، ابتدا نکوداشتی علمی برگزار شود.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه افزود: دو جلد کتاب، از مقالات علمی در موضوعات فقهی و رجالی حضرت آیت الله بروجردی(ره) آماده چاپ است و یک کتاب  هم به عنوان اولین رمان در حوزه علمیه برای شناساندن شخصیت آن مرجع فقید در حال نگارش است تا در نکوداشت علمی ارائه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha