دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله علوی بروجردی

حوزه/ استاد حوزه با اشاره به مسئولیت پذیری حضرت زهرا(س)، گفت: رأی به شخص متدین، خداشناس و کاردان یکی از وظایف ماست که نباید از آن غافل شویم؛ چراکه با عدم رأی به این شخص، افراد نالایق وارد مجلس شده و ما در برابر آن مسئولیم و باید این مسئولیت پذیری را از حضرت فاطمه(س) دریافت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علوی بروجردی پیش از ظهر امروز در دیدار پاسداران انقلاب اسلامی به تبیین مقام حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و گفت: ایشان از مقام و جایگاه بالایی برخوردار بوده و شأن و عظمت بسیاری دارند.

وی اظهار داشت: زینب کبری(س) تربیت یافته دامان حضرت زهرا(س) است؛ چراکه اگر آن حضرت نبود، حرکت کربلا عقیم می ماند و به آیندگان نمی رسید. کار فاطمه زهرا(س) به شوهرداری و تربیت فرزند خلاصه نمی شود؛ بلکه ثمرات و خیرات بسیار زیادی برای جامعه اسلامی دارد.

آیت الله علوی بروجردی  با بیان این که احساس مسئولیت، یکی از ویژگی های بارز حضرت فاطمه زهرا(س) بود تصریح کرد: ایشان بعد از ارتحال پدر،  حرکت اجتماعی را آغاز می کند تا انحراف زدایی و بصیرت افزایی کرده باشد.

این استاد حوزه بیان داشت: این زن جوان برای مهاجر و انصار در مسجد نبی مکرم اسلام(ص) سخنرانی کرده و با انحراف مبارزه می کند تا اسلام باقی بماند.

آیت الله علوی بروجردی اظهار داشت: حضرت زهرا(س) اسوه شوهرداری و فرزندداری بوده و در مقام بصیرت افزایی بسیار محکم وارد می شود و در این راه حتی رئیس حکومت را نیز به خانه خود راه نمی دهد.

وی ابراز داشت: خطبه های حضرت فاطمه(س) بسیار غنی، صریح و پرمفهوم است و دیگران را از انحراف بر حذر می دارند.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: تأکید بر شایسته سالاری یکی از خطبه های حضرت فاطمه(س) است که دیگران را بر آن تشویق و بر عدم اجرای آن انذار می دادند.

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به این مسئولیت پذیری حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: رأی به شخص متدین، خداشناس و کاردان یکی از وظایف ماست که نباید از آن غافل شویم؛ چراکه با عدم رأی به این شخص، افراد نالایق وارد مجلس شده و ما در برابر آن مسئولیم و باید این مسئولیت پذیری را از حضرت فاطمه(س) دریافت کنیم.

وی با بیان این مطلب که زینب کبری(س) پرورش یافته مکتب حضرت زهرا(س) است، اظهار داشت: ایشان الگویی برای تمام زنان و مردان است و فقط الگوی مختص بانوان نمی باشد.

این استاد حوزه با اشاره به ظلم ستیزی حضرت زهرا(س)، ابراز داشت: رمز حرکت ما در مقابله با ظلم، حضرت فاطمه زهرا (س) است و باید این میراث را پایدار نگه داشته و به دیگران برسانیم تا مسیر حرکت ادامه پیدا کند.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha