دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله علوی بروجردی

حوزه/ این استاد حوزه گفت: عامه مردم مکلف به تقوا هستند؛ اما مسئولین باید از تقوای بیشتری برخوردار باشند؛ چراکه با جامعه سر و کار داشته و یکی از لوازم انجام درست کارها، تقواست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علوی بروجردی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) و پایگاه اسلامی، مکانی است که مورد عنایت بزرگان بوده و این توفیق نصیب شما شده که در این ایام موفق به زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) شده اید.

وی با اشاره به اینکه تقوا یکی از موضوعات بسیار مهم و مورد تأکید در قرآن و روایات است، ابراز داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: هیچ نژادی برتر از نژاد دیگر نیست و برترین امت، اشخاصی هستند که تقوای بیشتری دارند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه مقام و مال، معیار برتری و فضیلت نیست، خاطرنشان ساخت: شخصی به خدا نزدیک تر است که تقوای بیشتری دارد و مابقی ملاک های امروزی از نظر اسلام فاقد ارزش است.

آیت الله علوی بروجردی تصریح کرد: یکی از وجوبات خطبه نماز جمعه، امر به تقواست که نشان از ارزش بالای آن دارد و بدون آن به خطبه امام جمعه اشکال وارد می شود.

وی بیان داشت: عامه مردم مکلف به تقوا هستند؛ اما مسئولین باید از تقوای بیشتری برخوردار باشند؛ چراکه با جامعه سر و کار داشته و یکی از لوازم انجام درست کارها، تقواست.

این استاد حوزه اظهار داشت: اگر کسی در مسیر حق عمل کند، مسئولیت کارهایش در مقابل خدا بیشتر می شود و باید تقوای بیشتری کسب کند.

آیت الله علوی بروجردی ابراز داشت: بی تقوایی، بی عدالتی و ... با اسلام تطابق ندارد و ما نیز باید به این أمر توجه زیادی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت مسئله تقوا، خاطرنشان ساخت: سعد، یکی از یاران نبی مکرم اسلام (ص) است و بعد از فوت او، رسول اعظم(ص) در تجهیز و تکفین این شخص شراکت داشته و او را در قبر گذاشتند؛ اما پیامبر(ص) بعد از دفن او فرمودند: الان می شنوم که فشار قبر استخوان های سعد را خرد کرد؛ چراکه او در خانه با اهل و عیالش بد خلق بود و تقوای لازم را نداشت.

این استاد حوزه با تأکید بر خودسازی، تصریح کرد: حضرت زینب کبری(س)، استاد خودسازی است که در شب یازدهم نیز با وجود شهادت برادر، فرزندان، برادرزاده ها و ... نماز شب خود را ترک نکرد و به صورت نشسته آن را به جای آورد.

آیت الله علوی بروجردی با بیان این مطلب که امام علی(ع) تا به امروز مانده است، یادآور شد: با مرگ، افراد تمام نمی شوند؛ چراکه افعالی انجام داده اند که در دنیا و آخرت برای آنان ماندگار است.

وی بیان داشت: ما وقتی در پستی واقع می شویم، این مسئولیت در مقابل خدا افزون است و به طور کامل ثبت و ضبط می شود؛ پس باید با نیت الهی و تقوای بالا فعالیت ها را انجام دهیم.

این استاد حوزه اظهار داشت: نماز اول وقت، توجه در نماز، عدم دروغگویی و ... از مباحثی است که باید به آن توجه داشت؛ اگرچه به وسیله انجام فعالیت های روزانه خسته باشیم؛ چراکه هدف وسیله را توجیه نمی کند.

آیت الله علوی بروجردی ابراز داشت: مکتب ما آکنده از فضیلت هاست و عمل زدگی و روزمرگی نباید ما را از مسئولیت در مقابل خدا غافل کند.

وی در پایان از حضور مردم در انتخابات تقدیر و تشکر کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha