یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله علوی بروجردی

حوزه/ امام باقر (ع) به وسیله راه اندازی حوزه علمیه، قرائت واقعی از اسلام را ارائه کرد و توسط امامان بعد نیز ادامه پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علوی بروجردی پیش از ظهر امروز در جمع افسران منتخب کشور گفت: فرصتی که در شهر اهل بیت(ع)؛ شهر حضرت معصومه(س) برای شما به وجود آمده، بستری است که در آینده شما تأثیرگذار خواهد بود.

وی ابراز داشت: انسان ها همیشه در زندگی خواسته ها و اهدافی داشته و اشخاصی که بدون هدف زندگی می کنند، به جایی نخواهند رسید؛ اما اگر با برنامه ریزی فعالیت های خود را انجام دهد، قابلیت این را دارد که به اهداف خود برسد.

این استاد  حوزه خاطرنشان ساخت: شما عزیزان در سنینی هستید که نوجوانی را پشت سر گذاشته و آغاز جوانی است و در مجموعه ای نظامی قرار گرفته اید که فقط نظامی صرف نیست؛ بلکه در کنار آن فعالیت های دیگری را نیز بر عهده دارید؛ چراکه سپاه پاسداران وصل به اسلام شده و وظایف و بینش هایی را برای ما ایجاد می کند.

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به اینکه اسلام یک مکتب بوده و برای تعالی بشریت آمده است، تصریح کرد: این اسلام در 30 سال در سرزمین سوخته و بی ارزش حرکتی را آغاز کرده است که امبراطوری ساسانی و روم به عنوان قدرت بلا منازع آن زمان، مسخّر آن شده و جلب توجه کرد.

وی بیان داشت: این اسلام در اسپانیا، آلبانی و ... نفوذ کرد و این توان را داشت که این کار را انجام دهد و قدرت بسیاری داشت و دارد و باید با فهم درست به آن عمل کرد.

این استاد حوزه اظهار داشت: امام باقر (ع) قرائت واقعی از اسلام را به وسیله راه اندازی حوزه علمیه ارائه کرد و این عرضه را انجام داد و توسط امامان بعد نیز ادامه پیدا کرد.

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به این که حکومت در آن زمان در دست امامان معصوم(ع) نبود، افزود: مردم این احساس را پیدا کردند که بینش خلافت را نپذیرفته و به دنبال بینش اصلی و واقعیت باشند.

وی خاطرنشان ساخت: حکومت ها فشار بسیاری بر امامان داشته تا نتوانند به درستی اسلام اصیل را به مردم عرضه کنند.

این استاد حوزه تصریح کرد: امام هادی(ع) یکی از آن امامان است که حکومت وقت، درس، بحث، ارتباط با مردم، منبر و ... ایشان را تعطیل کرد تا این امام همام نتواند اسلام ناب را به مردم عرضه کند.

آیت الله علوی بروجردی بیان داشت: پس از شهادت این امام همام نیز، حکومت اجازه تشییع جنازه را نداد و ترس از مردم داشت؛ به همین دلیل ایشان در منزل دفن شدند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم همه محدودیت ها، مردم به امام هادی(ع) علاقه داشتند؟ اظهار داشت: انسان برای رسیدن به اهداف و پیشبرد رسالت در هر شرایطی می تواند کار کند و امام هادی(ع) به همین منوال حرکت می کرد و مردم به ایشان علاقمند بودند.

این استاد حوزه ادامه داد: این بهره ای است که ما می توانیم از امام هادی(ع) بگیریم و برای دستیابی به اهدافی که در ذهن داریم، تلاش کنیم.

آیت الله علوی بروجردی خاطرنشان ساخت: امروز آن موانعی که در آن زمان بود، وجود ندارد و می توانیم به راحتی به برنامه ریزی های خود رسید و در دیگران تأثیرگذار بود.

وی با اشاره به روایت «كلكم راعٍ و كلكم مسئول عن رعيته»، تصریح کرد: این مسئولیت بر دوش ما گذاشته شده و باید در قبال آن جوابگو باشیم.

این استاد حوزه در پایان افزود: باید قرائت های واقعی اسلام را پخته کرده و به دیگران عرضه نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha