پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین اقبالی

حوزه/ انقلاب موجب شد که نه تنها خود بلکه دیگران را نیز از سلطه استکبار نجات دهیم و امروز انقلاب ما برای دنیا تبدیل به یک الگو شده است و بیداری‌هایی که در جوامع مسلمان و حتی غیرمسلمان ایجاد شده منشأ آن انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به ماهیت انقلاب اسلامی و عواملی که موجب پیروزی و تداوم آن شده است گفت: ایجاد یک حکومت دینی و اسلامی بر پایه عدل، عدالت، آزادی و استقلال و برپاداشتن نام خدا و دین خدا هدف اصلی و مقصد عالی این انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه وحدت و انسجام و حضور به موقع مردم در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی عامل دیگر حدوث و تداوم انقلاب است تصریح کرد: اتحاد و غیرت دینی، مردم را به صحنه خیابان‌ها کشاند و این انقلاب را به وجود آورد و آن را حفظ کرده است.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم عامل دیگر حدوث و تداوم انقلاب را نقش رهبری دانست و گفت: رهبری نقش ارزنده‌ای در اتحاد کشور دارند و می‌توانند حلقه‌هایی را که پراکنده شده‌اند را جمع کرده و مانند زنجیری محکم و استوار این حلقه‌ها را به هم متصل کنند.

وی با بیان اینکه خودباوری، خودمحوری، عزت‌نفس و استقلال از جمله آثار و برکات انقلاب اسلامی و از نشانه‌های یک جامعه اسلامی و دینی است عنوان کرد: این جامعه اسلامی جامعه‌ای است که پیامبر(ص) دنبال آن بود یعنی جامعه که از یک طرف با دشمن سر سازش و تسلیم ندارد و از طرف دیگر بین خودشان رحمت و عطوفت واقع است.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی ادامه داد: انقلاب موجب شد که نه تنها خود بلکه دیگران را نیز از سلطه استکبار نجات دهیم و امروز انقلاب ما برای دنیا تبدیل به یک الگو شده است و بیداری‌هایی که در جوامع مسلمان و حتی غیرمسلمان ایجاد شده منشأ آن انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان می‌دانند که این انقلاب سرنوشت‌ساز است و می‌خواهند آن را نابود کنند بیان کرد: در طول سال‌های انقلاب دشمنان توطئه‌های بسیار به کار بسته‌اند که آن را ریشه کن کنند ولی این انقلاب مانند درخت تنومندی است که نمی‌توانند آن را ریشه کن کنند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با بیان اینکه امام علی(ع) می‌فرماید هر چیزی می‌تواند آفتی داشته باشد، گفت: انقلاب ما نیز به تناسب هویت خودش می‌تواند آسیب‌هایی داشته باشد و این آسیب‌ها می‌تواند فکری، اعتقادی و یا فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه نفوذ فرهنگی می‌تواند هویت ما را عوض کند ابراز داشت: آنچه که فکر و اندیشه مردم را سست کند، آسیبش از آسیب‌های اقتصادی بیشتر است.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی بیان کرد: ما باید بدانیم که اگر اندیشه و هویت دینی این جامعه را بگیرند این انقلاب از دست خواهد رفت.

وی، توجه به حضور نفوذی‌ها در انقلاب را مهم دانست و گفت: عده‌ای خود را انقلابی و مدافع نظام نشان می‌دهند ولی در واقع اعتقادی به این نظام ندارند و دشمن از طریق این افراد نفوذ می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم عنوان کرد: امروز در عرصه انتخابات هستیم و کسانی ممکن است خود را مدافع رهبری و انقلاب نشان دهند و چه بسا افرادی باشند که دشمن می‌خواهد آنها را در انقلاب نفوذ دهد.

وی با اشاره به وظایفی که مردم در برابر انقلاب دارند گفت: وحدت و انسجام موجب پیروزی انقلاب شد و ما نیز باید همان وحدت و انسجام را داشته باشیم و باید با کسانی که بخواهد وحدت ما را به هم بزنند مقابله کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی اذعان داشت: ما باید از رهبری تبعیت کامل داشته باشیم و تبعیت ما در قالب شعار و لفظ نباشد و در عمل نشان دهیم؛ ما باید آسیب‌ها و عناصری را که می‌خواهند آسیب برسانند را شناسایی کرده و آنها را روشنگری کنیم.

وی با بیان اینکه باید این انقلاب را برای صادر شدن آماده کنیم گفت: این انقلاب یک انقلاب جهانی است و باید به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل شود و وظیفه داریم که در فکر و موضع‌گیری‌های ما جهانی بوده و آن را صادر کنیم.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با اشاره به برنامه‌های مدرسه علمیه علوی در ایام دهه فجر افزود: اجتماع طلبه‌ها در لحظه ورود امام(ره)، برنامه سخنرانی و پخش فیلمی از عرصه انقلاب، اجرای جشنواره فیلم عمار و دعوت از کارشناس برای آشنایی طلاب با دوران انقلاب از جمله برنامه‌های اجرا شده در این ایام است.

وی بیان کرد: دیدار با خانواده شهدا و زیارت مرقد نورانی امام(ره) از دیگر برنامه‌های این ایام است تا طلاب آشنایی اجمالی با دوران انقلاب پیدا کنند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha