شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ دیدار جمعی از داوطلبان  جمعیت هلال احمر کشور با آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ در این سال هایی که از عمر انقلاب و نظام اسلامی گذشته، دشمن با همه توان به میدان آمده تا آموزه های دینی مردم را از بین ببرد، اما به برکت امام زمان(عج) و هدایت های مقام معظم رهبری تاکنون نتوانسته کاری از پیش ببرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار جمعی از داوطلبان جمعیت هلال احمر سراسر کشور که در دفتر معظم له برگزار شد، به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در عرصه های مختلف پرداختند و خاطر نشان ساختند: خدای متعال نعمت عظیمی به انقلاب اسلامی ایران داده که باید با همه وجود شکر گزار آن باشیم.

معظم له اوضاع اسفناک قبل از انقلاب را متذکر شدند و تاکید کردند: قبل از انقلاب اسلامی دو قدرت در کشور ما وجود داشت، نخست قدرت استبدادی در داخل کشور که به صورت نامشروع بر مردم مسلمان ایران سلطه پیدا کرده بود؛ چرا که در اسلام چیزی به نام سلطنت و پادشاهی وجود ندارد.

ایشان با اشاره به قدرت دوم که در ایران حاکم بود گفتند: قدرت بعدی جریان های استکباری و دولت های غربی مستکبر بودند که به ایران و سایر کشورهای اسلامی نفوذ پیدا کرده بودند و مسلمانان و کشورهای اسلامی در خفقان و عقب ماندگی به سر می بردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی  با بیان اینکه مردم ایران با تبعیت از آموزه های دینی و اسلامی و با رهبری حضرت امام راحل به مقابله با ظلم و ستم استکباری برخاستند افزودند: با قیام حضرت امام خمینی(ره)، توانستند انقلابی شکوهمند و عظیم ایجاد کنند که ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را از بین ببرند.

این مرجع تقلید  در ادامه مهمترین مسئله بر زندگی انسان را حکومت دانستند و تاکید کردند: مهمترین مسئله در زندگی انسان ها حکومت است؛ چرا که اقتصاد، فرهنگ و .. تابع حکومت است و همه پیامبران نیز با مبارزه با حکومت های فاسد و ایجاد حکومت صالح، معارف الهی را در جامعه گسترانند و انسان ها را به کمال رسانند.

ایشان با اشاره به توطئه همه جانبه دشمنان اسلام و انقلاب برای نابودی قیام مردم ایران گفتند: در این سال هایی که از عمر انقلاب گذشته،  دشمن با همه توان به میدان آمده تا آموزه های دینی مردم را از بین برند، اما به برکت امام زمان(عج) و هدایت های مقام معظم رهبری تاکنون نتوانسته کاری از پیش ببرد.

ایشان با اشاره به برکات جمعیت هلال احمر خطاب به اعضای این جمعیت گفتند: خدمت شما بسیار خوب ، مفید و دارای پاداش الهی است؛ چرا که همواره به فکر بیچارگان، ضعفا و مظلومین هستید و در درگاه الهی پادش زیادی خواهید داشت.

معظم له با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) اسلام خاطر نشان ساختند: ارزش و تقرب هر انسان به اندازه کمک و خدمتی است که به بندگان خدا می کند، انسان باید قدردان این نعمت الهی باشد تا بتواند گره ای از مشکلات مردم باز نماید.

ایشان در پایان با اشاره به جایگاه قم در آموزه های اسلامی گفتند: در روایات اهل بیت(ع) فضائل زیادی برای قم و اهل آن بیان شده است که نشان دهنده جایگاه رفیع این شهر و مردمانی است که در این شهر مشغول به تحصیل هستند، چرا که قم همواره محل پرورش یاران امام زمان(عج) بوده و این شهر مقدمه ظهور را فراهم می کند؛ لذا همه باید با عمل صالح و تبعیت از ولایت فقیه زمینه ساز ظهور  امام زمان(ع) باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha