شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیوید کامرون

دولت انگلیس اعلام کرد که با ارائه دستورالعمل‌هایی از طریق سیاست‌های خرید و سرمایه‌گذاری، تلاش دارد تا از حمایت نهاد‌های عمومی از حقوق فلسطینیان جلوگیری به عمل آورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دولت انگلیس اعلام کرد که با ارائه دستورالعمل‌هایی از طریق سیاست‌های خرید و سرمایه‌گذاری، تلاش دارد تا از حمایت نهاد‌های عمومی از حقوق فلسطینیان جلوگیری به عمل آورد.

هیو لنینگ، رئیس کمپین همبستگی با فلسطین با محکوم کردن این حرکت دولت انگلستان آن را حمله فاحشی به آزادی‌های دموکراتیک و نادیده گرفتن استقلال نهاد‌های عمومی از دخالت‌های دولتی عنوان کرد.

در اعلامیه این گروه آمده است: آیا این کافی نبود که دولت انگلستان هیچ اقدامی در جلوگیری از بمباران‌های رژیم صهیونیستی و کشته شدن هزاران شهروند فلسطینی، به یغما بردن خانه‌ها و سرزمین‌هایشان نکرده است؟! حال آن‌ها سعی دارند خنثی بودن و بی‌حرکتی خودشان را به دیگر نهاد‌های دموکراتیک و عمومی نیز سرایت دهند. این عمل آشکارا نشان می‌دهد که این دولت اهمیتی به قوانین بین المللی و حقوق بشر نمی‌دهد. علی‌رغم اینکه دولت انگلیس اعتراف کرده که اشغالگری اسرائیل و نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان کاملا اشتباه و غیرقانونی است، اما زمان عمل که می‌رسد، آن‌ها اسرائیل را از عواقب اعمالش مصون نگه می‌دارند. به نظر می‌رسد که این دولت انگلیسی اهمیتی نمی‌دهد که جنایات رژیم اسرائیل تا چه اندازه علیه قوانین بین‌المللی باشد و داشتن یک  هم‌پیمان نظامی برای آن‌ها مهمتر از حقوق شهروندان و سازمان‌های داخل کشور در حمایت از حقوق بشر است»

سارا اپز، مدیر موقت همبستگی با فلسطین نیز گفj: مردم در سرتاسر جهان خواستار حمایت از جنبش بایکوت و تحریم اسرائیل هستند، زیرا معتقدند که این شیوه‌ای صلح آمیز و موثر برای مبارزه با رژیم اسرائیل برای پایان دادن به جنایاتش است. این شرم آور است که دولت انگلیس به جای اینکه طرفدار مردم ستمدیده باشد، در کنار رژیم ستمگر و سرکوبگر ایستاده است. ما مردم را به حمایت از این کمپین تشویق می‌کنیم تا جلوی سیاست‌های غلط دولت را گرفته و از حقوق به حق شهروندان در حرکت علیه نقض حقوق بشر دفاع کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha