دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ تا پیش از انقلاب، هیچ‌گونه توجهی به مناطق محروم نمی‌شد، ولی به برکت انقلاب اسلامی این مناطق مورد توجه قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خوزستان، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در مراسم افتتاح فاز نخست ساختمان جدید مدرسه علمیه امام رضا(ع) اندیکا، اظهار داشت: تا پیش از انقلاب، هیچ‌گونه توجهی به این مناطق نمی‌شد و وضعیت عشایر روستایی به همان صورت اولیه باقی‌مانده بودند، اما با ظهور انقلاب اسلامی و تحولات عظیمی ایجاد شد.

وی با اشاره به رفع محرومیت‌های مناطق روستایی اندیکا، گفت: مقام معظم رهبری نسبت به مردم شهرستان اندیکا، عنایت خاص دارند و در این راستا دستور مستقیم صادر کردند که باید عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات رفاهی آنها رفع شود و خوشبختانه این‌گونه هم شد.

امام جمعه اهواز، با اشاره به رونق و تحول فرهنگی رخ‌داده در اندیکا و روستاهای اطراف آن، تصریح کرد: پس از آبادانی و ایجاد رفع نسبی، احساس کردیم که باید از نظر فرهنگی هم سروسامان داده شود، به همین دلیل نخستین کار را تأسیس یک حوزه علمیه معین کرده و هم‌وغم خودمان را برای تقویت فرهنگی منعطف کردیم.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با ابراز خرسندی از وجود یک سربازخانه حضرت حجت(عج) در اندیکا، خطاب به والدین طلاب اذعان داشت: فرزندان شما با ورود به حوزه علمیه که سربازخانه حضرت ولی‌عصر(عج) است، به این امام غایب لبیک گفته‌اند؛ چراکه طلبگی سربازی در رکاب آقا امام زمان(عج) است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha