یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
انتخابات

حوزه/استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی به مسئله انتخابات اشاره کرد و با تاکید بر انتخاب عقلانی به جای انتخاب احساسی و براساس روابط و برخی ملاحظات، گفت: انتخاب براساس همشهری بودن، دوست بودن و پول داشتن عقلانی نیست.

حجت الاسلام حمید حسن زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درارومیه، با اشاره به حضور روحانیت در صحنه های سیاسی و اجتماعی، اظهار داشت: روحانیون در دفاع از آرمان های انقلاب و احکام دین مبین اسلام تا پای جان هم ایستادگی می کنند و در طول تاریخ طلایه دار دین مداری و اخلاق مداری بوده اند.

وی به مسئله انتخابات اشاره کرد و با تاکید بر انتخاب عقلانی به جای انتخاب احساسی و بر اساس روابط و برخی ملاحظات، افزود: انتخاب براساس قبیله ای و طایفه ای، دوست بودن و پول داشتن عقلانی نیست.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به نقش سازنده روحانیون در تحقق حماسه سیاسی هفتم اسفند، افزود: نقش روحانیت در انتخابات، تقویت کننده پیوند سیاست و دیانت است و آنچه در تحقق حماسه سیاسی نقش كلیدی و مهم دارد، حضور حداكثری مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد اصلح است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر این که حضور حماسی و حداكثری مردم در پای صندوق‌های راًی اولویت اول و انتخاب فرد اصلح اولویت دوم است، افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، علما، طلاب، روحانیون و اساتید حوزه‌ نقش بیبدیل و تاثیرگذاری دارند و نباید از این موضوع غافل شوند.

وی با اشاره به اینکه روحانیت همواره در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از نقش و تاثیرگذاری بالایی در امور فردی و اجتماعی مردم برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: روحانیون در هر دوره و مقطعی نقش خود را به خوبی ایفا كرده و با حركت خود مسیر و چشم‌انداز روشنی برای مردم كشور ترسیم كرده است.

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه مجلس به افراد استکبار ستیز، متخصص، متعهد و ولایی نیاز دارد، تصریح کرد: باید نمایندگانی را به مجلس بفرستیم که ولایتمدار واقعی، قانون مدار متعد و متخصص باشند و خود را خادم مردم بدانند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha