یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مبلغان

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، از همکاری بیش از ۱۰۰ روحانی در فعالیت های فرهنگی بقاع متبرکه و امامزادگان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف  و امور خیریه مازندران، امروز در جمع متولیان فرهنگی بقاع متبرکه استان در ساری از همکاری بیش از 100 روحانی در فعالیت های فرهنگی بقاع متبرکه و امامزادگان استان خبر داد و گفت: اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات دینی، سئوالات شرعی و همچنین اجرای برنامه های دینی و فرهنگی ازجمله مهم ترین وظایف این روحانیان است.

وی با بیان این که خوشبختانه میزان استقبال و رضایت عمومی از حضور روحانیون در بقاع متبرکه بسیار خوب است، افزود: حضور روحانیون در اماکن متبرکه موجب رونق فعالیت های دینی و فرهنگی در این مناطق شده است.

معاون فرهنگی  اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که علاوه بر حضور ا روحانیان در اماکن متبرکه، در مناسبت های مختلف سال نظیر محرم، ماه مبارک رمضان، عید نوروز و دیگر برنامه های ملی اعزام نیز مبلغان به بقاع متبرکه و امامزادگان استان اعزام می شوند، خاطرنشان کرد: طرح خیمه های معرفت به عنوان یکی از برنامه های پرمخاطب این سازمان نیز با همکاری مؤثر مبلغان دینی برگزار می شود.

حجت الاسلام قربانی در ادامه، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را از جمله مهم ترین سیاست های سازمان اوقاف اعلام کرد و گفت: سازمان اوقاف در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در این خصوص از همه ظرفیت های موجود استفاده خواهد کرد.

وی، بقاع متبرکه و امامزادگان را بهترین مکان برای تقویت آرامش معنوی در انسان دانست و افزود: خوشبختانه با راه اندازی اماکن فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه شاهد تقویت حضور آحاد جامعه در این اماکن متبرکه هستیم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه مازندران همچنین از فعالیت 230 مرکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان خبر داد و گفت: این اماکن در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی راه اندازی شده است.

وی، طرح خیمه های معرفت را یکی از برنامه های شاخص و پرمخاطب سازمان اوقاف و امور خیریه در طول سال اعلام کرد و افزود: در سال جاری و به مناسبت های مختلف، بیش از 50 خیمه معرفت با حضور و مشارکت مؤثر روحانیون، در اماکن متبرکه شاخص استان برپا شد که مورد استقبال نوجوانان و جوانان قرار گرفت.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر طرح های قرآنی بسیاری در بقاع متبرکه شاخص استان در حال اجرا است، ابراز داشت: اجرای برنامه های قرآنی در کنار دیگر فعالیت های فرهنگی، موجب رونق برنامه های اماکن متبرکه شده است.

وی همچنین از راه اندازی 14 مرکز مشاوره وقف در بقاع متبرکه و امامزادگان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این اماکن ضرورت و اثرات وقف به عنوان یک سنت حسنه از سوی کارشناسان بیان می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در پایان گفت: طرح "پیوند آسمانی" با کمک به 80 زوج جوان و طرح "مهر تحصیلی" به مبلغ 200 میلیون ریال در قالب سبد تحصیلی به دانش آموزان نیازمند از محل عواید موقوفات در استان اجرا شد.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha