چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام محمد افضلی، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان گفت: نتایج نهایی ارزیابی آثار جشنواره استانی علامه حلی نیمه اول اردیبهشت ۹۵ اعلام می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام محمد افضلی، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان و دبیر جشنواره استانی علامه حلی، در جلسه مدیران هیئت های علمی گروه های ارزیابی این جشنواره که در مدیریت حوزه استان، در اهواز برگزار شد، با بیان این که دبیرخانه استانی جشنواره علامه حلی با هدف شناسایی فعالان عرصه قلم و مقاله نویسی و کتابت راه اندازی شده، عنوان کرد: شورای جشنواره استان متشکل از معاونین پژوهش حوزه های خواهران و برادران، مدیران مدارس علمیه و دو تن از روسای هیئت های علمی جشنواره در استان خوزستان تشکیل شد.

*رشد 5 برابری ارسال مقالات

وی با اشاره به فعالیت دبیرخانه در طول زمان برگزاری جشنواره، ادامه داد: با توجه به درخواست های فراوان از سوی مدارس و طلاب، مهلت ارسال آثار از پایان آذرماه به 30 دی تمدید شد که در این مدت، شاهد رشد 5 برابری ارسال مقالات نسبت به سال گذشته بودیم.

حجت الاسلام افضلی با بیان اینکه 628 مقاله به دبیرخانه استانی جشنواره علامه حلی ارسال شده، گفت: 453 مقاله از سوی طلاب برادر و 175 مقاله توسط خواهران طلبه ارسال شده و استان خوزستان بالاترین آمار رشد در کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان افزود: پیش بینی می کنیم در سال آینده ثبت بیش از هزار مقاله از سوی طلاب استان خوزستان در جشنواره علامه حلی را شاهد باشیم.

وی، در ادامه به بیان مراحل تشکیل دبیرخانه استانی و مجموعه عملیاتی که تا اختتامیه جشنواره توسط آن صورت می گیرد پرداخت و اظهار داشت: این مراحل از ابتدای تشکیل دبیرخانه استانی تا اختتامیه جشنواره شامل مراحل کسب شرایط برگزاری جشنواره استانی«توانایی علمی و اجرایی»، انعقاد تفاهم نامه بین حوزه برادران و خواهران، بررسی و احراز شرایط توسط دبیرخانه مرکزی و تایید شورای سیاستگذاری، تشکیل شورای جشنواره استانی، تشکیل دبیرخانه، تشکیل شورای علمی جشنواره استانی، دریافت آثار، تعیین سطح ارزیابی اثر، تشکیل گروه های ارزیابی، دسته بندی و ارجاع به گروه های علمی ده گانه، ارزیابی «در سه مرحله اجمالی، تفصیلی اول و تفصیلی دوم»، جلسات شورای علمی جهت شناسایی آثار برگزیده، اعتبارسنجی نتایج ارزیابی ها در دبیرخانه مرکزی و برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان، می شود.

حجت الاسلام افضلی افزود: با توجه به اینکه در اولین جشنواره علامه حلی استان خوزستان طلاب در سه بخش مقاله، پایان نامه و تحقیقات پایانی و کتاب در رشته های فقه و حقوق اسلامی، اصول فقه، فلسفه و منطق، ادبیات، تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، کلام، تاریخ اسلام، اخلاق و تربیت و علوم انسانی مرتبط با حوزه دین به ارائه اثر پرداخته اند، لذا از 9 استاد فاضل حوزه استان به عنوان روسای هیئت های علمی گروه های ارزیابی جشنواره علامه حلی دعوت شده است.

وی اضافه کرد: حجج اسلام والمسلمین حیدری و حسن زاده و حجج اسلام عبدالباری جوانمرد زاده، ابوالقاسم رشیدپور، سید ناصر هاشمی فخر، رضا حیدری، امیر یزدان پرست، موسوی مخاتی و دکتر شکیب انصاری مدیران هیئت علمی گروه های ده گانه ارزیابی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره علامه حلی در استان خوزستان هستند.

دبیرجشنواره علامه حلی در استان خوزستان، با اشاره به اینکه هر مقاله توسط 3 استاد ارزیابی خواهد شد، گفت: یکی از وظایف مدیران هر گروه معرفی 2 نفر هیئت علمی و تشخیص مقالات برتر هر گروه می باشد.

*زمان اعلام نتایج نهایی ارزیابی ها

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، به شرح و توضیح آئین نامه ها، دستورالعمل ها و معیارهای ارزیابی آثار در جشنواره علامه حلی پرداخت و در پایان عنوان کرد: ان شاءالله نتایج نهایی ارزیابی ها در نیمه اول اردیبهشت 95 اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha