سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران، جشنواره استانی علامه حلی را فرصتی برای تقویت پژوهش در حوزه های علمیه دانست و گفت: این جشنواره بستری را برای طلاب جوان فراهم می کند تا داشته های پژوهشی خود را بیشتر ظهور و بروز دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، امروز در جلسه شورای استانی جشنواره علامه حلی مازندران با بیان این که توسعه و رونق تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه نیازمند مقدمه است، خاطرنشان کرد: برای انجام هر کار بزرگی ابتدا باید برای آن فرهنگ سازی صورت گیرد یعنی بستر انجام یک تحول فراهم شود.

مدیر حوزه علمیه استان مازندران با اشاره به این که بسیاری از امور در حوزه های علمیه از گذشته به فرهنگ تبدیل شده است، بیان داشت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت نهادینه شدن فرهنگ تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه بهره گیریم.

وی با بیان این که امروز در مازندران طلاب و اساتید حوزه مازندران کارهای خوبی انجام دادند، افزود: در حال حاضر معاونت های آموزش و پژوهش در مدیریت حوزه علمیه مازندران از هم تفکیک شده اند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از پژوهش و تحقیق به عنوان علم یاد کرد و با بیان این که این علم نیازمند آموزش است، گفت: تحقیق، روش، ابزار، برنامه و آموزش می خواهد و روش های تحقیق را باید به طلاب آموزش داد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه سخنان خود جشنواره استانی علامه حلی را فرصتی برای تقویت پژوهش در حوزه های علمیه دانست و گفت: این جشنواره بستری را برای طلاب جوان فراهم می کند تا داشته های پژوهشی خود را بیشتر ظهور و بروز دهند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ظرفیت های ارزشمندی امروز در حوزه های علمیه نهفته است که باید شناسایی و حمایت شوند، تصریح کرد: اگر این ظرفیت ها به خوبی شناسایی و از آنها بهره گیری شود می توان شاهد رونق فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه باشیم و جشنواره استانی علامه حلی نیز این فضا را فراهم کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha