یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
داعش

حوزه / گروه‌ها، تشکل‌ها و سازمان‌های اسلامی اهل تسنن شرکت کننده در کنفرانس "مبارزه با تروریسم»" که در شهر جیپور، پایتخت راجستان در شمال شرقی هند برگزار شده بود، اعلام کردند: گروهک تکفیری داعش محصول و فرآورده وهابیت و فرم سختگیرانه و متعصب اسلام ارائه شده توسط رژیم سعودی هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از timesofindia، گروه‌ها، تشکل‌ها و سازمان‌های اسلامی اهل تسنن شرکت کننده در کنفرانس "مبارزه با تروریسم»" که در شهر جیپور، پایتخت راجستان در شمال شرقی هند برگزار شده بود،  اعلام کردند: گروهک تکفیری داعش محصول و فرآورده وهابیت و فرم سختگیرانه و متعصب اسلام ارائه شده توسط رژیم سعودی هستند.

روحانیون و رهبران مذهبی شرکت کننده در این کنفرانس، با اعلام انزجار از داعش، از سایر مردم و پیروان اجتماعات مذهبی خواستار پیوستن به کمپین آن‌ها برای مقابله با افراط‌گرایان شدند. در بیانیه این کنفرانس آمده: ایدئولوژی وهابیت سبب آسیب‌های گسترده‌ای به اسلام از جمله تخریب امکان و میراث‌های اسلامی اولیه در سرتاسر عربستان سعودی شده است.

اکثر مسلمانان با داعش مخالفند

در این کنفرانس، سید قادری، مدیر ملی انجمن دانشجویان مسلمان با محکوم کردن جنایات انجام شده به دست داعش، گفت: این دردآور است که می‌بینیم داعشیان مردم بی‌گناه را سلاخی کرده و سایر مسلمانان را وادار به انجام عملیات‌های انتحاری و خودکشی به اسم اسلام و با سوءاستفاده از نام اسلام می‌کنند. این گروه‌های تروریستی هم برای مسلمانان و هم غیرمسلمانان خطرناک هستند و از آنجا که ایدئولوژی وهابیت و سلفیت که پایه و اساس داعش را تشکیل می‌دهند با ظهور در خاورمیانه سبب تخریب بی‌رحمانه حرم‌ها و اماکن مقدس مسلمانان شده‌اند، این خود نشان می‌دهد که اکثریت مسلمانان در سرتاسر جهان با دیدگاه این افراد از اسلام موافق نیستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha