دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: ملتی که دارای ولی فقیه است و شهادت را فضیلت می داند، به هیچ عنوان آسیب نخواهد دید و اردوهای راهیان نور مأموریت سترگ انتقال مفاهیم دفاع مقدس را نسل به نسل به جامعه ما منتقل می کند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، به اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور پرداخت و گفت: عنصر شهادت طلبی و اهتمام به موضوع دفاع از حریم اسلام ناب و اهل بیت(ع)، ویژگی بارز اسلام و جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس معارف حقه اهل بیت(ع) شکل گرفته است.

 وی با اشاره به آیه 95 سوره نساء، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «لاَّ يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُوْلِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَ أَنفُسِهِمْ فَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَ أَنفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً وَ كُـلاًّ وَعَدَ اللّهُ الْحُسْنَى وَ فَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا/ مؤمنان خانه‏ نشين كه زيان ديده نيستند با آن مجاهدانى كه با مال و جان خود در راه خدا جهاد مى‏كنند يكسان نمى‏باشند. خداوند، كسانى را كه با مال و جان خود جهاد مى‏كنند به درجه‏اى بر خانه‏نشينان مزيّت بخشيده، و همه را خدا وعده [پاداش‏] نيكو داده، و [لى‏] مجاهدان را بر خانه‏نشينان به پاداشى بزرگ، برترى بخشيده است».

مدیر حوزه علمیه استان قم ابراز داشت: بر اساس مبانی اسلامی در قرآن کریم و کلمات نورانی امامان معصوم(ع)، اشخاصی که در راه مجاهدت فی سبیل الله و دفاع از اسلام ایستادگی و مقاومت می کنند، بر قاعدین و کسانی که بی تفاوت هستند، فضیلت دارند.

*فرهنگ شهادت طلبی دارای مبنایی فقهی است

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: فرهنگ شهادت طلبی و اهتمام به دفاع از کیان اسلامی، مبنایی فقهی و فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی دارد که با تأکیدات بسیاری از امامان معصوم(ع) و با پرچم داری بزرگان حوزه، مراجع عظام تقلید و علمای سلف در بیرق داری و علمداری نهضت های اسلامی انجام می پذیرد.

*همگان در 8 سال دفاع مقدس نشان دادند در مقابل دشمن ذره ای کوتاه نخواهند آمد

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تصریح کرد: علما، مراجع، طلاب، مردم، جوانان، خواهران، برادران، دانشجویان و طلاب در 8 سال دفاع مقدس نشان دادند که در مقابل دشمن و در دفاع از معارف اسلام و میهن اسلامی ذره ای کوتاهی نخواهند کرد.

وی بیان داشت: فرهنگ شهادت طلبی که فرهنگ اداره کننده دفاع مقدس و مقاومت بود، باید نسل به نسل برای تاریخ میهن اسلامی و آزادگان جهان اسلام درس شده و تاریخ مدون، مسجل و قابل حس برای همگان شود.

مدیر حوزه علمیه استان قم اظهار داشت: کاری که اردوهای راهیان نور انجام می دهد این است که این مفاهیم و فرهنگ را به نسل جدید انتقال داده و آنان را مجهز می سازد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین ابراز داشت: اگر ملتی دارای فرهنگ مقاومت و دفاع از حریم خود و اسلام شود، هیچ قدرتی نمی تواند آن را از جای بردارد؛ اما اگر ملت بی تفاوت شوند، آسیب های بسیاری خواهند دید.

*ملتی که شهادت را فضیلت بداند، آسیب نخواهد دید

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال خاطرنشان ساخت: ملتی که دارای ولی فقیه است و شهادت را فضیلت می داند، به هیچ عنوان آسیب نخواهد دید و اردوهای راهیان نور مأموریت سترگ انتقال مفاهیم دفاع مقدس را نسل به نسل به جامعه  را دارد.

وی تصریح کرد: ورود در وادی راهیان نور، انگیزه های انسانی را دوچندان کرده و خاطرات زیبایی را برای رزمندگان احیاء می سازد.

*تقدیر از تلاشگران عرصه راهیان نور

مدیر حوزه علمیه استان قم در پایان ضمن تقدیر از تلاشگران عرصه راهیان نور، بیان داشت: آنچه که موجب صلابت کشور در مقابل دشمنان، تکفیری ها و منافقین می شود، حفظ ارزش های دفاع مقدس و مجاهدت برای نظام اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha