جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
راهیان نور

حوزه/ دبیر ستاد مرکزی راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور، گفت: قرار است قریب به ۵ هزار نفر از حوزویان و خانواده های آنان برای بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس وارد خوزستان شوند.

حجت‌الاسلام حسین زاده، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اهواز، به تشریح برنامه‌های راهیان نور حوزه پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های ستاد راهیان نور حوزه‌های علمیه، در 5 بخش طراحی و اجرا شده است.

راه‌اندازی شبکه مرکزی مبلغین

وی، نخستین بخش از ویژه‌برنامه‌های ستاد مرکزی راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور را «راه‌اندازی شبکه مرکزی مبلغین» دانست و گفت: یکی از نکاتی که در ستاد راهیان نور حوزه‌ مهم و جزء اولویت‌های ستاد مرکزی می‌باشد، راه‌اندازی شبکه مرکزی مبلغین است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور، با بیان این‌که آیین‌نامه شبکه مرکزی مبلغین تهیه و تدوین شده است، ادامه داد: إن شاءالله در آینده‌ای نزدیک این آیین نامه از سوی ستاد مرکزی راهیان نور کشور، به کلیه نهادها ابلاغ می‌شود.

حضور بزرگان در یادمان های دفاع مقدس

وی، دومین ویژه‌برنامه ستاد مرکزی راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور را «حضور بزرگان، مراجع و نخبگان حوزوی» اعلام کرد و افزود: ما همه‌ساله کاروان‌های بسیار زیادی از طلاب را به مناطق عملیاتی اعزام می‌کنیم، اما حضور قشر تخصصی حوزه، یعنی اساتید و نخبگان حوزه کمتر به چشم می‌خورد، که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مقرر شد در کنار کاروان‌های حوزوی که هر کاروان شامل 7 اتوبوس است، حداقل 2 اتوبوس ویژه اساتید و فضلای حوزه باشد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به ارسال 150 دعوت‌نامه برای مراجع تقلید، بزرگان و علما جهت حضور در مناطق عملیاتی حوزه، خاطرنشان ساخت: این دعوت‌نامه‌ها، ارسال‌شده و ستاد مرکزی راهیان نور حوزه علمیه میزبانی این عزیزان را به عهده گرفته که إن شاءالله این عزیزان به ترتیب تشریف در مناطق دوران دفاع مقدس حضور خواهد یافت.

معرفی شهدای روحانی به مردم

حجت‌الاسلام حسین زاده، «معرفی شهدای روحانی» را یکی دیگر از برنامه های ستاد مرکزی راهیان نور حوزه اعلام کرد و ادامه داد: در دفاع مقدس، شهدای روحانیت بالاترین آمار در میان اقشار مختلف جامعه را به خود اختصاص داده‌اند که در این راستا، ستاد مرکزی تلاش نموده تا با انجام فعالیت‌های تبلیغاتی در قالب بنر، بروشور و... این عزیزان را مردم و زائرین راهیان نور معرفی کند.

وی، شهید شاخص سال 95 اردوهای راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور را «روحانی شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم هاشمی نژاد» عنوان کرد و افزود: با این کار مردم و زائرین آشنایی اجمالی با شهدای روحانی و رشادت‌هایی که آنان در دوران دفاع مقدس انجام داده‌اند، پیدا می‌کنند.

راه‌اندازی غرفه پاسخ‌گویی و مشاوره در یادمان ها

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور، راه‌اندازی غرفه پاسخ‌گویی به مسائل عقیدتی و  دینی در مناطق عملیاتی جنوب را یکی دیگر از فعالیت‌های ویژه ستاد مرکزی برشمرد و اظهار داشت: در سال جاری تلاش نمودیم تا به شکلی سازماندهی‌شده، با مشارکت مراکز پاسخ‌گویی کارشناسانی با موضوع مشاوره، پاسخ‌گویی به شبهات و مباحث تخصصی در زمینه مهدویت، آداب زندگی و پاسخ‌گویی به شبهات در چهار نقطه یادمان شلمچه، اروند، دهلاویه و معراج شهدای اهواز مستقر کنیم و خوشبختانه این اقدام با استقبال بسیار خوب زائرین راهیان نور مواجه شده است.

حجت‌الاسلام حسین زاده، اضافه کرد: در این راستا، سامانه‌هایی طراحی‌شده که حتی پس از اتمام سفرهای راهیان نور، افراد بتوانند از طریق سامانه گویای 37123-025 و سامانه پیامکی 2000313، سؤالات و شبهات خودشان را مطرح و پاسخ‌های مربوطه را دریافت کنند.

وی از فعال‌سازی ستاد راهیان نور حوزه‌های علمیه در استان خوزستان خبرداد و گفت: پس از هماهنگی صورت گرفته با مدیر حوزه استان خوزستان مقرر شد که معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه استان به‌عنوان نماینده ستاد راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور در قرارگاه شهید محمودند، انتخاب شود و کار وی پیگیری مباحث عقیدتی دینی، در یادمان‌ها و همچنین برنامه‌ریزی، نظارت و سیاست‌گذاری، نسبت به عملکرد این عزیزان در یادمان‌ها است.

اعزام طلاب و روحانیون به‌صورت خانوادگی

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور، آخرین ویژه‌برنامه ستاد مرکزی راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور را اعزام طلاب و روحانیون به‌صورت خانوادگی عنوان کرد و اظهار داشت: إن شاءالله قرار است قریب به 5 هزار نفر برای بازدید از یادمان‌های شلمچه، اروند، نحیرخین، طلاییه، هویزه، فکه، کانال کمیل و...، وارد خوزستان شوند که این سفرها از 24 کشور آغاز شده و تا هفتم فروردین‌ماه 95 ادامه خواهد داشت.

تهیه بسته‌های فرهنگی ویژه طلاب

حجت‌الاسلام حسین زاده همچنین از تهیه بسته‌های فرهنگی ویژه طلاب و خانواده‌های آنان و همچنین ویژه راننده کاروان‌ها، سخن گفت و ادامه داد: برای کیفی‌تر کردن سفرهای راهیان نور، بسته‌هایی فرهنگی تدارک دیده‌شده که در این بسته‌های مطالب جالبی در خصوص زیارت بامعرفت و آداب سفر و نحوه استفاده و بهره‌گیری معنوی از مناطق عملیاتی مطرح شده است.

حضور راویان باتجربه در کاروان‌ها

وی با اشاره به حضور راویان باتجربه در کاروان‌های راهیان نور حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: ستاد مرکزی راهیان نور حوزه، از راویانی که سابقه طولانی در بحث روایتگری دارند و سال‌های متمادی در جبهه‌های نبر حق علیه باطل حضورداشته‌اند، استفاده کرده تا إن شاءالله بهره بیشتری نصیب طلاب شود.

حجت‌الاسلام حسین زاده، در پایان با بیان این‌که 7 کاروان از سوی ستاد مرکزی راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور، به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند، اظهار داشت: در هر کاروان حدود 15 اتوبوس وجود دارد که خوشبختانه برنامه‌ای تدارک دیده شده تا هر کاروان در مدت‌زمان سه روز، از کلیه مناطق عملیاتی را بازدید و زیارت کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha