دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رسانه ملی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز گفت:رسانه ملی بهترین ابزار برای فرهنگ سازی و مقابله با تجمل گرایی است.

حجت الاسلام ابوالفضل اسماعیلی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در لرستان، با بیان اینکه امروز متاسفانه برخی خانواده ها مطابق میل دیگران به روند زندگی خود می پردازند افزود:چشم و هم چشمی و تجمل گرایی ها موجب شده که اداره برخی زندگی ها پرتنش و استرس زا باشد .

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز اسراف در زندگی به امری عادی تبدیل شده است و این پدیده در قرآن به حدی مذموم شناخته شده است که گاه هزینه های اضافی را برای خریدهای غیر ضروری متحمل خانواده ها می کند.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با اشاره به اینکه در قرآن کریم اسراف کنندگان برادران شیطان معرفی شده اند و دامن زدن به اسراف در جامعه اسلامی زیبنده این جامعه نخواهد بود گفت:در این خصوص باید آسیب ها و خطرات تجمل گرایی برای افراد بیان شود.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه تجمل گرایی و چشم و هم چشمی به دلیل مقایسه نوع زندگی خود با دیگران موجب سلب آرامش در زندگی افراد می شود ا ظهار داشت :متاسفانه امروز افراد برای به رخ کشیدن زندگی خود برای اقوام و اشنایان آرامش و آسایش را از شریک زندگی خود سلب کرده اند و حتی این موضوع موجب فروپاشی برخی زندگی های مشترک شده است.

وی با بیان اینکه امروز متاسفانه برخی افراد برای تفاخر و به رخ کشیدن شیوه زندگی متجمل گرایانه خود برای دیگران ،از نزدیکان پول قرض می کنند تصریح کرد:امروز بازار تجملات و رقابت های ناسالم به حدی شده است که هر کس با زحمت می خواهد از دیگران پیشی بگیرد.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با بیان اینکه امروز رسانه ملی مهمترین وظیفه فرهنگ سازی برای مقابله با تجمل گرایی را بر عهده دارد افزود:دستگاه های آموزشی و فرهنگی از جمله آموزش و پرورش،دانشگاه ها،تبلیغات اسلامی و حوزویان نیز باید در این زمینه و بین آحاد جامعه به تبلیغ بپردازند تا جلوی مساله تجمل گرایی در جامعه تا حدودی گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha