چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کارگاه آموزشی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با تاکید بر تقویت بنیه علمی طلاب از برگزاری کارگاه ارتقاء فن بیان در این مدرسه خبرداد.

حجت الاسلام ابوالفضل اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز در سال ۱۳۶۱ به همت حجت الاسلام مومنی امام جمعه وقت پایه گذاری شد افزود:این مدرسه در همان سال به تربیت افراد علاقمند به علوم حوزوی مشغول شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون قریب به ۹۰ طلبه در مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز به تحصیل مشغول هستند تصریح کرد:از این تعداد ۲۸ طلبه ، پذیرش شده سال تحصیلی جدید هستند.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز خاطر نشان کرد:هم اکنون ۱۰ استاد در این مدرسه به طلاب علوم حوزوی را آموزش داده و این مدرسه از نظر کمبود استاد مشکلی ندارد.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره اینکه قریب به ۲۰ نفر از اساتید و طلاب این مدرسه به امر تبلیغ در این شهرستان خدمت دارند اظهار داشت:اساتید و طلاب این مدرسه با حضور در مساجد ،مدارس و حلقات صالحین به تبیین آموزه های دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه حلقات صالحین و فعالیت در این حلقه ها از تاکیدات مقام معظم رهبری است گفت:نوجوانان و جوانان با شرکت در فعالیت های این حلقه ها زیر نظر طلاب و مبلغان مسائل احکام،اعتقادی،اخلاقی و سیاسی را فرا می گیرند.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با اشاره به اینکه تقویت بنیه علمی و فن بیان دو نیاز مهم برای تربیت مبلغانی توانمند در مدارس است افزود:اداره هر روز یک حجره در این مدرسه بر عهده طلاب است و با اجرای این برنامه طلاب بنیه علمی و مهارت تدریس خود را ارتقاء خواهند داد.

حجت الاسلام اسماعیلی از برگزاری کارگاه های مقاله نویسی و کارگاه ارتقاء فن بیان برای طلاب این مدرسه در سال تحصیلی جدید خبر داد و تصریح کرد:طلاب با شرکت در این کارگاهها زیر نظر اساتید مجرب با روشهای تحقیق و پژوهش علمی و کارآمد و راهکارهای ارتقاء فن بیان آشنا خواهند شد.

وی همچنین از برگزاری دوره های مهدویت برای طلاب این مدرسه خبر داد و خاطر نشان کرد:انس و الفت با امام عصر(عج) و تهذیب نفس از مهمترین اهداف ایجاد دوره های مهدویت در بین طلاب است.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با اشاره به اینکه برنامه های قرآنی بصورت مستمر در طول سال برای طلاب در حال برگزاری است گفت:ختم قرآن بصورت دسته جمعی توسط طلاب ، برگزاری ادعیه های مختلف و مراسم عزاداری اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های مذهبی فرهنگی در این مدرسه است.

حجت الاسلام اسماعیلی در پایان از برگزاری برنامه های ورزشی فوتبال ،والیبال،تکواندو و شنا برای طلاب این مدرسه خبر داد و افزود:با برنامه ریزی های انجام شده و اجاره سالن برای انجام امورات ورزشی طلاب می توانند نسبت به ثبت نام در رشته ورزشی مورد علاقه خود اقدام کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha