سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
سید جواد حسینی کیا

حوزه/ نماینده طلاب و فضلای استان کرمانشاه گفت: اسلام با شادی و تفریح مخالف نیست بلکه با بی بندوباری مخالف است لذا در دید و بازدیها و همچنین صله ارحام سبک زندگی اسلامی رعایت شود و رفتارمان در ایام نوروز مبتنی بر احکام دینی باشد.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه در خصوص نگاه اسلام به عید عنوان داشت: مسلمانان با نگرش به رویش مجدد طبیعت باید به معاد بیاندیشند و آگاه باشند که در روز قیامت نیز انسان ها بدین گونه زنده شده و جان دوباره می یابند.

نماینده طلاب و فضلای استان کرمانشاه اظهار داشت: رویش مجدد طبیعت انسان را به پویایی و تلاش و کوشش فرا می خواند و ظرفیتی به وجود می آورد که تلاشی مجدانه داشته باشند و از ظرفیت های طبیعت برای رفاه خود و مردم استفاده کنند.

حجت الاسلام حسینی کیا با اشاره به سیره زندگی حضرت فاطمه الزهرا (س) تصریح کرد: در این ایام با نگاه به زندگی آن حضرت در می یابیم که اسلام بسیار بر کمک به دیگران تأکید دارد پس می توان در قالب عیدی شادی خود را با خانواده های مستمند و نیازمند تقسیم کرد.

وی افزود: خانواده های بی بضاعت و ایتام و مستمندان را نباید در این ایام فراموش کرد به طوری که شادی عده ای موجب ناراحتی و غم عده دیگری شود، خداوند متعال کمک های خیران و نیکوکاران را چندین برابر جبران کرده و به سوی آن ها باز می گرداند.

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با اشاره به تأکید دین اسلام بر حفظ صله رحم خاطرنشان کرد: دید و بازدید آثار مثبت فروانی به دنبال دارد، در این بازدیدها بستگان و آشنایان از مشکلات و  گرفتاری های هم مطلع شده و فکر و اندیشه ها منتقل می شود به گونه ای که صاحب نظران میتوانند پیام رسان انقلاب در ایام نوروز باشند.

حجت الاسلام حسینی کیا رسالت طلاب و روحانیون را همان رسالت پیامبر اکرم (ص) دانست و تصریح کرد: رسول اکرم (ص) تبلیغ و ترویج دین اسلام را از اقربا و نزدیکان خود شروع کرد لذا ایام نوروز بهترین فرصت برای نشر معارف الهی و ترغیب افراد به دین مبین اسلام است.

وی با بیان اینکه صله ارحام عمر را طولانی می کند ابراز داشت: صله ارحام بهترین فرصت برای مبلغان دین است که معارف دینی و شیعی را به دیگران منتقل کرده و ارتباط خو ب و نزدیک با نسل جوان داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی کیا عنوان داشت: اسلام با شادی و تفریح مخالف نیست بلکه با بی بندوباری مخالف است لذا در دید و بازدیها و همچنین صله ارحام سبک زندگی اسلامی رعایت شود و رفتارمان در ایام نوروز مبتنی بر احکام دینی باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قطعأ در قیامت بیشترین حسرت مربوط به افرادی است که از فرصت تبلیغ و ترویج دین در مجالس و مراسمات مختلف استفاده نکردند لذا باید اهتمام ویژه نسبت به این مهم داشته باشیم در قیامت سربلند و پیروز باشیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha