سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
گردهمایی طلاب و فضلا

حوزه/ گردهمایی مشاوران حوزه علمیه مازندران در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»از مازندران، نشست مشترک مشاوران مدارس علمیه استان صبح امروز در مدرسه علمیه امام صادق(ع)کوتنا قائمشهر برگزار شد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران در این نشست مشترک با مهم ارزیابی کردن مسأله مشاوره در حوزه های علمیه، گفت: یکی از مراکزی که حوزه استان تاکنون از آن محروم مانده بود، همین مرکز مشاوره بود.

وی با بیان این که بسیاری از آسیب های احتمالی در مراکز مشاوره شناسی و رفع می شوند، افزود: باید زمینه ای برای تقویت این مراکز مهم فراهم شود تا شاهد به حداقل رسیدن آسیب های اجتماعی و اخلاقی باشیم.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که برخی آسیب ها طلاب و مدارس علمیه را تهدید می کنند، خاطرنشان کرد: تقویت بحث مشاوره در مدارس بهترین راهکار برای مقابله با آسیب های پیش رو است.

وی با تأکید بر این که فرهنگ مشاوره باید در میان طلاب و همچنین مدارس علمیه نهادینه شود، گفت: فرهنگ مشاوره به طور حتم می تواند اثرات بسیار مثبتی در روند تحصیلی و تهذیبی طلاب حوزه داشته باشد.

این محقق حوزوی با بیان این که مدیران و اساتید مدارس بیشتر به مسأله مشاوره در میان طلاب توجه کنند و آن را سبک نشمرند، گفت: مشاوره در مسائلی نظیر ازدواج، مباحث طلبگی و مباحث علمی یک ضرورت است که باید در حوزه های علمیه مورد توجه بیشتر قرار گیرد

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران ادامه داد: رفع مشکلات و آسیب های احتمالی، مباحث مربوط به ازدواج، انتخاب همسر، مدیریت تحصیلی همچنین مدیریت غرائز از جمله مهم ترین مباحثی است که در این مرکز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha