دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنور گفت: حوزه نمی‌تواند نسبت به اساس انقلاب بی‌دغدغه باشد، چرا که امروز برخی هیچ سنخیتی با نگاه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و مبانی دینی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور، منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی، امروز در همایش حوزه انقلابی که در مسجد اعظم اهواز با حضور گسترده طلاب و روحانیون برگزار شد، بابیان این‌که اعتدال در بحث دین نیست، اظهار داشت: در دین مبین اسلام حد وسطی وجود ندارد! یعنی ما نمی‌توانیم بگوییم حق و باطل وسط دارد.

این کارشناس حوزوی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حوزه انقلابی و شاخصه‌های آن، تصریح کرد: علت این که رهبر معظم انقلاب هشدار انقلابی بودن را می‌دهند، بدین‌جهت است که حوزه‌های علمیه باید با جدیت، نسبت به آنچه در کشور رخ می‌دهد، هوشیار و آگاه باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنور افزود: مگر حوزه می‌تواند نسبت به برخی مسائل و آرمان‌های انقلاب بی‌تفاوت باشند! امروز برخی‌ها می‌خواهند آرمان‌های اسلامی را با استفاده از کلیدواژه اعتدال از بین ببرند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «حوزه‌های علمیه نمی‌توانند سکولار باشند. اینکه ما به مسائل نظام کار نداریم، به مسائل حکومت کار نداریم، این سکولاریسم است»، تصریح کرد: حوزه نمی‌تواند نسبت به اساس انقلاب بی‌دغدغه باشد، چرا که امروز برخی هیچ سنخیتی با نگاه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و مبانی دینی ندارند.

منتخب مردم قم در دهمین دوره مجلس، به خطرات و آسیب‌های جدایی حوزه از مسائل سیاسی و مرتبط با کشور اشاره کرد و گفت: اگر حوزه‌های علمیه نسبت به تغییرات در اضلاع و ارکان حکومت بی‌تفاوت بوده و جریان شناسی حرکت‌های متضاد یا معارض با انقلاب در مدارس وجود نداشته باشد، آن‌وقت صدای هیچ منبری به‌جایی نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنور، تصریح کرد: اگر طلاب، روحانیون و سایر علمای حوزه، نسبت به کج‌روی‌ها بی‌تفاوت بوده و اقدام عملی، اعتراض، سخنرانی و بصیرت افزایی در جامعه نداشته باشیم، عاقبت خوبی پیش روی نظام نخواهد بود.

ضرورت واکسینه کردن مردم در برابر القائات انحرافی

وی در ادامه واکسینه کردن مردم در برابر القائات غلط و انحرافی را یکی از وظایف اصلی حوزه‌های علمیه برشمرد و افزود: اگر دستمان نمی‌رسد چیزی را تغییر دهیم، می‌توانیم مردم را واکسینه کنیم که تحت تأثیر قرار نگیرد و اگر با کوتاهی ما طلاب عرصه تاخت‌ و تاز برای اعتقادات، افکار و جریانات باطل و فاصله‌دار با مبانی انقلاب درست شد و روحیه انقلابی گری در حوزه‌های علمیه افول پیدا کرد، خود به‌ خود انقلاب اسلامی و نظام اسلامی در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد.

ملزومات روحیه انقلابی گری

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حفظ روحیه انقلابی گری را نیازمند لازمه‌هایی دانست و ادامه داد: برای حفظ روحیه انقلابی گری، اولاً باید انقلاب اسلامی را تعریف و زیرساخت‌های اعتقادی و معرفتی و دینی آن را بیان کرد و سپس به بررسی آرمان‌ها و اصول انقلاب پرداخت تا بتوانیم روحیه انقلابی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنور، در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: جامعه شناسان معتقدند که «بقاء و دوام نظام سیاسی به حفظ حرم حکومت است و برای حرم حکومت سه لایه تعریف می‌کنند که لایه اول جایگاه رهبر و رهبران، لایه دوم جای خواص و نخبگان و لایه سوم اقشار و اصناف و توده‌های مردم هستند» حال اگر لایه وسط که خواص و نخبگان آن کشور می‌باشند، تدابیر رهبری و رأس مخروط هرم را اولاً نفهمیدند، دوماً به جامعه منتقل نکردند و سوماً آن را نهادینه‌سازی و اجرایی نکردند؛ لذا آن نظام سیاسی محکوم به سقوط است؛ چراکه در آن انقطاع ایجاد می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: حال اگر ما توقع داریم که ولی‌فقیه بتواند به‌عنوان حاکم اسلامی، اهداف انقلاب اسلامی را با هدایت انقلاب و نظام اسلامی در مسیر انقلاب، محقق کند، باید الزاماتی فراهم باشد و مهم‌ترین آن الزامات وجود روحیه انقلابی گری در خواص و نخبگان جامعه برای عملی کردن سخنان ولایت‌فقیه در بطن جامعه است.

منتخب مردم قم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این‌که اگر ارکان نظام، در مسیر رهبری با علم و تعصب نسبت به آرمان‌های امام و رهبر حرکت کردند، پیشرفت حاصل می‌شود، اذعان داشت: در این خصوص حوزه‌های علمیه نقش مؤثر و ویژه‌ای را ایفا می‌کنند و باید با ایفای نقش خود، خواص را در جهت اطاعت و پیاده‌سازی فرامین رهبری انقلاب سوق دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha