دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 376931
۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
مسجد آژاکس کانادا

حوزه/ مسجد آژاکس در کانادا در یک هفته 2 تماس تلفنی تهدیدکننده و آزاردهنده دریافت کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از citynews.ca، مسجد آژاکس در جنوب آنتاریو در کانادا پیام‌های صوتی تهدید آمیز دریافت می‌کند. پلیس این ناحیه تحقیقاتش را زمانی آغاز کرد که مسجد این شهر در عرض یک هفته دو تماس تلفنی تهدیدکننده و آزاردهنده دریافت کرد. به گفته وقاص سید مدیر جامعه اسلامی آژاکس، نخستین تماس تلفنی تهدید‌آمیز در 8 آوریل و دومین تماس در 16 آوریل روی پیامگیر این مسجد گذاشته شده است.

او در این باره می‌گوید: زمانی که نخستین پیام را شنیدیم تصور کردیم که کسی با ما شوخی کرده‌است، با این حال مسئله را جدی گرفته و با پلیس تماس گرفتیم. اما پس از تماس دوم بسیار نگران شدیم، ترس و نگرانی به خاطر امنیت خودمان نبود بلکه به خاطر صدها نمازگزار مسلمانی است که هر روز به مسجد ما آمده و در اینجا نماز برگزار می‌کنند. در نخستین پیام فرد ناشناسی با لحن اهانت آمیز و زننده گفت: اینجا همان جایی است که مسلمانان هستند؟! ما می‌آییم و همه شما مسلمانان را می‌کشیم!

سید همچنین گفت: ما درک می‌کنیم که بعضی از مردم به خاطر حوادث اخیر و اخباری که در رسانه‌های خبری می‌خوانند عصبانی هستند اما اینکه به کسی زنگ زده و آن‌ها را تروریست بخوانید یا اینکه زندگی‌شان را به مرگ تهدید کنید شوخی نیست. اینکه با کسی تماس بگیرید و به او بگویید که من شما را می‌کشم، حرفی بسیار جدی است و نباید از کنار این مسئله به راحتی گذشت. کشتن یک آدم و کشتن تمام اعضای یک جامعه شوخی نیست.

سید درباره همسایگان‌ غیرمسلمان در جامعه آژاکس می‌گوید: ما هیچ وقت مشکلی در این شهر نداشته‌ایم و رابطه بسیار خوبی با همسایگان‌مان داشته‌ایم؛ ما و پیروان ادیان دیگر با هم دوست بوده و مثل یک خانواده هستیم و این نخستین بار است که چنین اتفاقی برای ما می‌افتد.

به نظر می‌رسد که تماس‌ها از تلفن‌ عمومی گرفته شده‌اند و پلیس سعی دارد فرد تماس گیرنده و تلفنی که تماس از طریق آن انجام شده را شناسایی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha