دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حضرت زینب (س)

حوزه/ حضرت زینب(س) نقش محوری در قیام جاویدان کربلا داشت تا جایی که به جرأت می توان گفت آنچه از اسلام تا کنون باقی مانده، حاصل رسالت عقیله بنی هاشم(س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از همدان، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خاتمی کاشانی، ظهر امروز در مراسمی که در دفتر نماینده ولی فقیه در همدان برگزار شد، با اشاره به ایام رحلت جانگداز حضرت زینب کبری(س)، اظهار داشت: حضرت زینب(س) الگوی جامعه بشری است.

وی، تمام رفتارهایی که با حضرت زینب(س) شده را مطابق با معصومین(ع) توصیف کرد و گفت: نام حضرت زینب(س) نیز مانند نام حسنین(ع) از سوی خدای متعال انتخاب شده و خداوند ایشان را برای بزرگترین ماموریت انتخاب کرد.

این محقق حوزوی خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) برتر و جایگاهی بالاتر از مرسلین دارند، چراکه تمام امور خلایق به دست این بزرگواران رقم می خورد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی کاشانی ادامه داد: مدیریت تمام کائنات بر عهده ائمه(س) است، این بزرگواران مانند امام حسین(ع) تلاش کردند تا با برنامه ریزی، همه افراد را بر کشتی رستگاری سوار کنند و تا آخرین لحظات عمر شریف خود، از این امر دست بر نداشتند.

استاد حوزه علمیه تهران افزود: حضرت زینب(س) نقشی محوری در قیام جاویدان کربلا داشت تا جایی که به جرأت می توان گفت آنچه از اسلام تا کنون باقی مانده، حاصل رسالت  عقیله بنی هاشم(س) است.

وی به یکی از ویزگی های حضرت زینب(س) اشاره کرد و افزود: اطاعت محض از ولایت یکی از ویژگی های مهم حضرت ز بود که توانست به نحو احسن آن را به منصه ظهور برساند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی کاشانی در پایان با اشاره به کشتار وحشیانه داعش در عراق و سوریه، ابراز داشت: داعش و تکفیری ها باقی مانده و از نوادگان بنی امیه هستند که ابزاری برای استکبار شده و به جان مسلمین افتاده اند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha